Home Teste Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic CVT

Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic CVT

de

_RBC2866

Pentru a găsi o mașină care să aibă confortul ca argument consistent și evident în portofoliul motivelor de achiziție, este preferabil să cauți cel puțin în segmentul superior al clasei medii. Totuși, o excepție se impune: proaspăt lansata Toyota Corolla.

Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș

 

Seria Toyota Corolla a susținut interesele mărcii nipone pe piața automobilelor familiale de dimensiuni compacte începând din 1966. În urma unei evoluții consecvente de-a lungul generațiilor, imaginea actualei Corolla a ajuns să se desprindă de profilul vehiculului convenabil spre tentant ca ofertă de preț și performanțe. Modelul care constituie tema articolului de față insistă convingător pe confort cu tentă fină, spațiu generos, personalitate stilată și performanțe onorabile pentru nivelul său de cilindree. Fără a ridica pretenția unei asocieri indiscutabile cu zona premium a segmentului compact superior, Toyota Corolla poartă la vedere destule atribute pe care doritorii de confort real și de călătorii în ambianță relaxantă le vor aprecia.

Eiji Toyoda, creatorul Toyotei Corolla, a murit la 100 de ani

Dacă nu ar exista și Avensis, reprezentând oferta mărcii la nivelul clasei medii, atunci noua limuzină Corolla ar trebui să fie aprioric asimilată cu respectiva categorie. Dimensiunile sale (lungime de 4,62 m și ampatament de 2,70) pledează serios în acest sens. Totuși, prin abordările conceptuale propuse și prețurile lor, structura gamei Toyota transmite un mesaj diferit: Corolla se adresează clientelei orientate către segmentul superior al clasei compacte. O invitație căreia cu greu i se poate rezista, pentru a profita de o mașină familială impresionant de riguros proiectată și pusă la punct.

Designul interior are o personalitate proprie, însă obișnuințele germane se reflectă în textura materialelor și aspectul finisării.

Designul interior are o personalitate proprie, însă obișnuințele germane se reflectă în textura materialelor și aspectul finisării.

Impresia menționată este întărită de condițiile de ședere pe care le regăsim în interior. Spațiul destinat pasagerilor depășește sensibil așteptările legate de segmentul de piață al mașinii, fapt demn de notat în mod special cu privire la locurile din spate. Lățimea mare a habitaclului va face o bună impresie indiferent dacă iei loc în față sau în spate. La fel se poate spune și despre distanțele de la șezut la tavan, mai generoase decât sugerează forma alungită a pavilionului (coeficientul aerodinamic al mașinii este Cx=0,28). Finisarea în nuanțe contrastante, incluzând elemente cromate discrete, e completată de un aspect plăcut al materialelor și de o acuratețe ireproșabilă a asamblării. Nu se poate preciza cât timp au petrecut specialiștii de la Toyota studiind ergonomia mașinilor de origine germană, însă trebuie să recunosc că s-au ținut de treabă: plajele largi de reglare a scaunelor, cu o poziție finală joasă, într-adevăr corespunzătoare acestei accepțiuni, plus intervalele relativ mari de reglare ale coloanei de direcție nu pot trece neobservate. Lizibilitatea tabloului de bord și buna amplasare a comenzilor vor fi, de asemenea, apreciate. Selectorul cutiei de viteze (de fapt, o transmisie CVT) se mișcă pe o traiectorie tip scară (invenție Mercedes), ceea ce ajută la evitarea confundării pozițiilor în timpul manevrării. Un singur detaliu nu cadrează perfect cu ideea mașinii moderne și pretențioase: frâna de mână cu manetă. Iar în cazul modelului nostru, nu se poate invoca argumentul sportivității pentru a justifica această soluție.

Configurația caroseriei este de tip clasic, în trei volume. Bancheta e fracționabilă asimetric, însă accesul la portbagaj nu-i dintre cele mai practice (capotă scurtă). Oricum, în configurație cu cinci locuri, portbagajul oferă un volum util destul de cuprinzător: 452 de litri.

Excelent motorul aspirat de 1,6 litri, atât în privința resurselor de putere, cât și a consumului de combustibil.

Excelent motorul aspirat de 1,6 litri, atât în privința resurselor de putere, cât și a consumului de combustibil.

Motorizarea cu benzină, de 1,6 litri (aspirată) dispune de o putere maximă demnă de toată considerația: 132 CP. Sistemul de distribuție variabilă Valvematic are certe merite în atingerea acestei performanțe, ca și în obținerea caracteristicii de cuplu bune, capabilă să ofere reprize convenabile începând de pe la 2000 rpm. Răspunsul motorului la accelerație devine cu adevărat viguros la peste 3500 rpm, dar exploatarea cea mai eficientă a resurselor sale în aceste condiții presupune utilizarea în mod manual a transmisiei. Altfel, pot apărea ezitări în alegerea automată a demultiplicării, iar momentele sesizabile de patinare ale sistemului CVT (variație continuă) ar putea lungi durata unor depășiri sau vor lăsa impresia de lentoare în cazul urcărilor de pante accentuate. Cumva, potențialul motorului se vede limitat de aptitudinile transmisiei CVT. Meritele acesteia se regăsesc la capitolele confortului în funcționare și al consumului economic. Alături de selectorul transmisiei se află și un buton inscripționat „Sport“. Ceva mai mult nerv în dinamica mașinii se face simțit ca urmare a apăsării acestuia, însă nu se poate vorbi despre un răspuns cu tentă sportivă reală.

Test comparativ clasa compactă: Focus, Civic, i30, Astra, 308, Golf

Toyota Corolla mizează în special pe rularea silențioasă și pe suspensia confortabilă. În privința acesteia, se face observată o dozare reușită între atenuarea șocurilor la trecerea peste denivelări și fermitate, plus nivelul mic de zgomot al funcționării. Direcția este precisă, cu un anume accent pus pe reducerea efortului în manevrarea volanului. Cât despre comoditatea în conducere pe care o oferă transmisia CVT, în mod special pentru deplasările în oraș, din acest punct de vedere Corolla ne face din nou să ne gândim la clasele superioare de automobile. Tot la capitolul avantajelor urbane, mai există o dotare prin care Corolla reține atenția: Simple Intelligent Parking Assist. Serviciile acestuia sunt completate de camera video pentru rularea în marșarier și de senzorii de parcare. Din echiparea standard a noii Corolla fac parte inclusiv sistemul de asistare a stabilității, VSC, și controlul tracțiunii, TRC. Nu mai puțin de nouă airbaguri vin să susțină latura siguranței pasive.

Test: Toyota Corolla

Automobilul descris aici în aspectele sale esențiale – Corolla Luna 1.6 Valvematic CVT – este propus la prețul de 16.140 de euro fără TVA (aplicând TVA, rezultă 20.013). Suntem nevoiți să admitem, chiar și o TVA categoric deprimantă, cum este cea actuală din România, nu reușește să compromită aspectul valoric al Toyotei Corolla.

ams 11/2013

Excelent motorul aspirat de 1,6 litri, atât în privința resurselor de putere, cât și a consumului de combustibil.
Designul interior are o personalitate proprie, însă obișnuințele germane se reflectă în textura materialelor și aspectul finisării.

Date tehnice

 

Articole similare

Comentarii închise.