Știri

Colaborările ciudate din industria auto – BMW vrea „sailing”, Aston Martin merge pe sub apă, iar Mercedes-AMG vrea să ne îmbrace

Asocierile de branduri și idei nu sunt deloc o noutate în industria auto – însă uneori acestea sunt extrem de năstrușnice și mai ales, neașteptate – iar astăzi avem chiar trei exemple elocvente.

Primii – în ordine alfabetică – sunt britanicii de la Aston Martin, care au decis să ducă ceva mai departe asocierea dintre automobile și navele marine (colaborările dintre cele două industrii sunt deja un element clasic de „propagandă”). Dacă majoritatea producătorilor auto își oferă numele, experiența și chiar tehnologia pentru diverse „bărci”, Aston Martin de această dată plusează… cu un submarin. Mai exact, este vorba despre un submersibil realizat în regim de ediție specială – Aston Martin Triton Submarines Project Neptune, pe numele său complet. Acesta va fi prezentat oficial mai târziu anul acesta, cu tot cu eticheta de preț de peste 3 milioane de dolari, dar și toate elementele de lux imaginabile.


Submersibilul este capabil să se scufunde până la adâncimea de 500 de metri, la o viteză de 5 noduri / 9,2 km/h – acumulatorii de 30 kWh oferind suficientă energie pentru 12 ore de funcționare continuă. Submersibilul de patru tone poate duce la bord două persoane și pilotul într-o atmosferă de lux complet: designerii Aston Martin au creat deja trei linii „Designer Specification” și departamentul Q by Aston Martin este și el dispus să își ofere servicii dacă proprietarul dorește și o personalizare mai complexă.


BMW în schimb rămâne la suprafață și ne atrage atenția nu neapărat datorită parteneriatului de imagine cu Pierre Casiraghi, fondatorul echipei de sailing Malizia, deținătorul yacht-ului cu același nume și cu navigatorul „global” Boris Herrmann. Mai degrabă BMW ne atrage atenția datorită parteneriatului tehnic ce implică utilizarea tehnologiei BMW i în cadrul campaniei „Vendée Globe” – ce presupune realizarea înconjurului Pământului, solo și non-stop. Cunoscută drept „Muntele Everest” al competițiilor de sailing, Vendée Globe va marca pentru prima oară participarea unui navigator german – Herrmann va lua parte cu yachtul Malizia la ediția următoare, programată să înceapă în noiembrie 2020.


BMW va lucra cu întreaga echipă pentru a pune la dispoziție experiența acumulată cu tehnologiile BMW i – spre exemplu scaunul navigatorului va fi realizat din compozite CFRP (carbon fiber reinforced plastic). În plus, compania germană studiază și posibilitatea de a înlocui complet unitatea de putere diesel – aflată la bord din motive de siguranță și care cântărește nu mai puțin de 380 kg. Inginerii BMW vor să monteze în schimb un motor electric și noua generație de baterii Li-Ion, deja modificate cu succes pentru a fi luate la bord de bărcile altui partener – Torqeedo.


În schimb, fie că vă aflați la bordul unui submarin Aston ori navigați în jurul lumii – sau pur și simplu aveți parte de cele mai cotidiene activități, aveți nevoie de îmbrăcăminte adecvată. Este foarte posibil ca de fapt Mercedes-AMG să aibă și cel mai mare impact pentru fanii săi – odată cu prezentarea noii colecții AMG Performance Wear, realizată în colaborare cu brand-ul elvețian de îmbrăcăminte dedicat ciclismului – Assos. Este pentru prima oară când Mercedes-AMG primește propria colecție dedicată de îmbrăcăminte – una realizată manual în Europa pentru a fi în ton cu produsele realizate de maeștrii din Affalterbach.