Mercedes va expune în premieră la IAA Mobility de la Munchen, care va avea loc între 5 și 10 septembrie, conceptul viitorului Mercedes CLA. Acesta va fi primul model al noii generații de modele compacte și primul construit pe noua platformă MMA.
În mai 2022 Mercedes a confirmat că viitoarea generație Mercedes CLA va fi primul model care va utiliza noua platformă MMA proiectată ca “Electric First” dar care poate acomoda și motoare convenționale. Motoarele convenționale vor fi utilizate în sisteme PHEV sau pe post de range extender în țările unde rețeaua de stații de încărcare nu este suficient de dezvoltată.
Ulterior, cu ocazia evenimentului în care Mercedes a anunțat reorganizarea gamei în trei categorii – Entry Luxury, Core Luxury și Top End Luxury, Gorden Wagener, designerul șef al lui Mercedes, a prezentat în cadrul expunerii sale, o scurtă imagine a ceea ce el a numit “Entry level luxury car”.
Aceeași siluetă apare acum în prima fotografie oficială și Mercedes anunță că aceasta prefigurează conceptul primului model al noii generații compacte și că acesta va fi porezentat la salonul de Mobilitate de la Munchen care se va desfășura între 5 și 10 septembrie.
Prima fotografie oficială relevă silueta extrem de aerodinamică a celei de-a treia generații Mercedes CLA care va prelua câteva elemente aerodinamice din conceptul Mercedes EQXX. Proporțiile conceptului se văd foarte clar , iar partea din față este suficient de lungă pentru a găzdui motoarele convenționale.
A treia generație Mercedes CLA se va prezenta în 2024 iar ulterior gama compactă va fi completată de noile GLA și GLB. Succesori pentru B-Class și A-Class nu vor mai exista. În ultimul an au fost zvonuri că nici A-Class hatchback nu va avea succesor și că pe lângă CLA, GLA și GLB va mai exista doar CLA Shooting Brake.
Dar ultimele luni relevă discuții privind menținerea lui A-Class hatchback și renunțarea la CLA Shooting Brake care este apropiat de C-Class T-Model. Rămâne de văzut.
Motoarele cu ardere internă cu 3 și 4 cilindri vor proveni din noul parteneriat cu Geely, urmând să fie construite în China în noua uzină Geely și pot fi instalate longitudinal și transversal, ceea ce înseamnă că sunt potrivite atât pentru gama compactă, cât și pentru următoarea generație a Clasei C.
Există zvonuri că Mercedes va utiliza platforma MMA și pentru viitoarea generație a Clasei C, ceea ce ar însemna că aceasta ar trece de la o platformă cu tracțiune spate la una cu tracțiune față. Dar nici acest lucru nu este confirmat.
Alături de conceptul viitorului Mercedes CLA, Mercedes va prezenta la IAA Mobility 2023 în premieră mondială faceliftul pentru modelele Mercedes EQA, EQB și EQV dar și noul Mercedes E-Class All-Terrain, al treilea membru al familiei E-Class.
De asemenea, Mercedes va prezenta conceptul Vision EQXX alături de Vision One-Eleven, o reinterpretare a vehiculului experimental C111 din anii 1970.