Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia, spune că piața internă a fost grav afectată de timbrul de mediu, doar exportul reușind să salveze producătorii.
Președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cea mai importantă asociație de profil care îi reunește pe producătorii de componente auto, Constantin Stroe, spune că timbrul de mediu s-a dovedit a fi un dezastru pentru piața auto internă.
Nimeni nu mai scapă de timbrul de mediu
„Acest timbru de mediu ne-a distrus. Ştiu că unele decizii sunt politice, dar cum să încurajezi dezvoltarea când ai o piaţă care nu zice nimic. Piaţa este catastrofală, e un dezastru. Singurul lucru care ne-a salvat a fost exportul. Cu 80.000 maşini vândute în 2012, față de 351.000 în 2007, nu poate fi făcută o comparaţie. Nu sunt duşmanul celor care vând maşini second hand, dar nu mă pot împăca cu această realitate criminală. Cum să ţii doi producători într-o ţară în care locul lor pe piaţă se duce sub 11“, spune Constantin Stroe, care deține și funcția de vicepreședinte Dacia, citat de Gândul.
Škoda pregătește un rival pentru Dacia Duster
Acesta mai subliniază și faptul că vânzările de automobile noi au scăzut puternic în ultimii ani, şi că România este la coada clasamentului de vânzări auto în rândul ţărilor care au producători de automobile. Anul acesta se anunță și mai dificil decât 2012 pentru producătorii și importatorii de mașini noi, în condițiile în care vânzările sunt așteptate să se plafoneze la mai puțin de 50.000 de unități pentru 2013.
Comentarii închise.