Cât de mare este în realitate consumul la o mașină electrică comparativ cu un diesel sau benzină? Scumpirea curentului la stațiile de încărcare aruncă în aer costurile de rulare cu o mașină electrică. Auto motor și sport a realizat o comparație între trei modele compacte similare: VW Golf 2.0 TDI, VW Golf 1.5 eTSI și VW ID.3.
Noile prețuri pentru energia electrică la stațiile publice aruncă în aer consumul la o mașină electrică.
Astfel, la stațiile AC prețul a crescut de la 1,45 la 1,95 lei iar la stațiile DC, acesta a crescut de la 1,95 la 2,49 lei.
Pentru exemplificare am luat trei modele similare foarte populare, de clasă compactă:
– VW Golf 2.0 TDI în echiparea de top Style cu transmisie DSG și 150 CP
– VW Golf 1.5 eTSI în aceeași echipare de top Style cu transmisie DSG și 150 CP
– VW ID.3 în echiparea de top Pro Performance cu motor de 204 CP și baterie de 58 kWh net.
Colegii der la revista auto motor und sport au măsurat consumul real după schema uzuală de testare: consumul pe ruta eco, consumul la mers normal și în mers sportiv. Apoi, luând o pondere de câte 15% pentru consumul pe ruta eco și cel sportiv și 70% pentru consumul la mers normal au făcut o medie.
Ce a rezultat?
Costă 63,50 lei să mergi 100 km cu VW ID.3 la un consum mediu de 25,5 kWh/100 km. Acest preț este aproape dublu (!!!) comparativ cu Golf diesel de 2 litri și 150 CP care oferă performanțe asemănătoare.
Și cu versiunea pe benzină 1.5 eTSI cu DSG se rulează mai ieftin cu aproape 50% decât cu ID.3. Aceasta beneficiază de sistem mild hybrid și de sistem de decuplare a doi cilindri.
Astfel, rularea cu o mașină electrică devine un lux și visul electric devine tot mai scump pe zi ce trece.
Luând în calcul consumul mediu real, electrica mai are un dezavantaj. Autonomia este de trei ori mai mică decât la benzină sau diesel.
Dar prețul? Cu subvenția de 45.000 lei, ID.3 ajunge la prețul lui Golf diesel. Beneficiind și de subvenția de 3000 leri pentru sistemul mild hybrid, Golf 1.5 eTSI este cu 2000 euro mai ieftin decât dieselul și modelul electric.
Vedeți toate calculele în tabelul de mai jos.
VW Golf 2.0 TDI DSG Style | VW Golf 1.5 eTSI Style | VW ID.3 Pro Performance | |
---|---|---|---|
Motor | L4, turbodiesel | L4, turbo | electric |
Cilindree (cmc) | 1968 | 1498 | - |
Putere maximă (CP/rpm) | 150/3000-4200 | 150/5000-6000 | 204 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 360/1600-2750 | 250/1500-3500 | 310 |
L x l x h (mm) | 4284 x 1789 x 1456 | 4284 x 1789 x 1456 | 4261 x 1809 x 1568 |
Ampatament (mm) | 2636 | 2636 | 2771 |
Volum portbagaj (l) | 380-1237 | 380-1237 | 385-1267 |
Masă la gol (kg) | 1458 | 1366 | 1794 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,4 | 8,5 | 7,3 |
Viteză maximă (km/h) | 223 | 224 | 160 |
Consum real | |||
Consum eco | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km | 15,9 kWh/100 km |
Consum cotidian | 5,7 l/100 km | 6,6 l/100 km | 26,4 kWh/100 km |
Consum sportiv | 7,6 l/100 km | 8,7 l/100 km | 31,0 kWh/100 km |
Procente consum test (eco/cot/sportiv 15/70/15%) | |||
Consum mediu în test | 5,8 l/100 km | 6,7 l/100 km | 25,5 kWh/100 km |
Cost motorină/benzină/kWh | 6,13 lei | 6,16 lei | 2,49 lei |
Cost pe 100 km | 35,50 lei | 41,2 lei | 63,5 lei |
Rezervor/baterie | 50 l | 50 l | 58 kWh |
Autonomie (km) | 862 | 746 | 227 |
Preț (euro cu TVA) | 30.252 | 28.849 | 39.230 |
Preț (euro cu TVA, cu subvenții) | 30.252 | 28.243 | 30.130 |
10 comentarii
Dar nu se spune și dacă acel consum la electrica este cu accesoriile care ,mai ales incalzirea ,consuma din baterie.Ceea ce nu este corect de luat in calcul pt că la termice este un efect colateral (și chiar daca nu este utilizata se emana in mediul înconjurător încălzind planeta degeaba).Știu că aici vă interesează doar costul dar poluarea e strict legată de o nevoie mult mai mare decât cele de mobilitate și nivel de trai ridicat.E vb de supraviețuire !Chiar și așa eu nu cred că o mașină termica in mers sportiv consuma doar 8L/100 km chiar și vara.Am avut și eu diverse modele și cu toate că media pe bord era între 5 și 8(diverse motoare) când bagam piciorul în accelerație consumul instant trecea si de 20L ceea ce poate face ca o medie ,in ritm sportiv ,sa sara lejer de 10L chiar și la un diesel performant care ar avea pe bord o medie (regim mixt) de 4-5L/100 km.Si nu cred nici acel consum mare indicat pt electrica.Nu ajunge la valorile alea in modul eco nici măcar cu încălzire(Id3 având pompa de căldură).Pai pe eco ajunge și Spring ,care este o mașină modesta,sa ia max 10KWh,fără căldură (că așa e corect).Nu mai faceți apologia termicelor din perspectiva financiara !Luați inf esențiale de bază și e suficient;randamentul unei termice este sub 30% ,restul e risipa și poluare.La electrice,chiar daca ar fi mai scump și mai mare consumul ,o buna parte a curentului obtinandu-se din surse regenerabile +coroborat cu randamentul bilanțul este clar peste pt umanitate(iar sănătatea și viața nu se calculează în bani).Treb sa vă gândiți doar cat ne costa din punct de vedere energetic și emanare noxe extracția ,rafinarea și transportul comb fosili și apoi veți vedea că electricitatea este viitorul și că astfel de teste devin ridicole !Ca și cum nu aveam destui sceptici la tot ce însemna progres și bunăstare globală ,bai deontologilor (antivaccinisti,anti electrificare,etc)….Eu știu că sunt bani multi la mijloc și că ăștia vor sa stoarcă tot ce are planeta anainte de a se preda (că tehnologiile sunt amortizate demult și sunt cu profitul la blana pe zona asta )dar chiar așa sa ne vindem viitorul copiilor pt câțiva bănuți ?
Daca te intereseaza poluarea , fii linistit ca nu se rezolva mare lucru pana nu o sa avem transportul public si comercial ( autobuze , tir-uri , autocamioane , salupe , vapoare , chiar avioane )electrice . Poluarea produsa de autoturisme este mult mai mica , ! In plus conteaza foarte mult si de unde provine energia electrica de la statiile de incarcare !
Autorul e rău intenționat sau prost informat, căci comparația și concluzia sunt total greșite.
Majoritatea posesorilor de mașini electrice le încarcă în garajul propriu la un cost de vreo 0,7 lei/kwh. Mergi cu mașina într-o stație de încărcare rapidă doar in mod excepțional, când ai o delegație sau pleci în vacanță pe distante mari.
Cati din orasele mari a u garaj propiu ca sa si incarce masina ? Sau masinile electrice sunt facute doar pentru cei 10-15% din populatie care locuesc la casa ?
Foarte interesant testul… ce se intampla daca incarci masina acasa? Care e pretul daca incarci masina acasa si ai panouri fotovoltaice pe casa? Dar daca mergi si incarci gratuit la Lidl ? Pe de alta parte, ma bucur ca scrieti rau de masinile electrice ca asa ma pot eu bucura de statiile de incarcare (ca idee, masina mea electricca cu ca 440 de cai, consuma in medie 17 kwh.
Masina electrica e buna pana la bateri .Pana nu se descopere ceva mai performant va fi un chin cu masinile electrice. Bateriile sunt comparabile cu un rezervor de la wc se umple greu si se goleste repede Daca pleci de la Bucuresti nu ajungi la Brasov cat e de aglomerat pe valea Prahovei.Iar daca stai pe traseu sa o incarci faci o zi si o noapte pana la Brasov si costurile sunt duble fata de motorina. Daca vorbim de poluare, in noaptea de revelion s-a facut un fum in Brasov de la artifici de nu se mai putea respira cat polueaza mosinile in Brasov in 2 luni. Cam mult cheltuie primaria pe placeri, cu bani aia se putea rezolva probleme mai importante, nu are orasul un stadion o sala de spectacole.fostul primar lea stricat pe toate, pasc vacile, si a doua zi primaru zice sa mergem cu bicicleta si cu trolebuzul ca nu poluiaza.Pai cum sa duc copii cu bicicleta la scoala, plec la ora 7 din Noua sa ajung la 8 in centru un copil la o scoala si unu la alta.
2,49 ron / kWh ?!? În Romania cel mai scump am găsit cu 1,95 lei… in general e 1,4 – 1,5 ron /kWh… cu abonament ajungi si la 1,2….
Nu pot scrie tot ce simp pt ca o sa imi dati kick. O sa pun doar asta: :))))))))))))))
Nu stiu de unde va luati datele de preturi la energie electrica sau la benzina / motorina si datele de consum, dar nu prea bat cu realitatea. Poate ar fi bine sa publicati tot calculul pentru credibilitate.
E o aberatie și reclama mascata la motoarele cu ardere interna. Unitatea de 1 kWh la o priza casnica costa ca. 0,50 RON. Costul din articol este pentru stațiile de încărcare rapida.