Operatorul logistic Gefco România a raporatat o cifră de afaceri de 42,3 milioane de euro, aproape de nivelul din 2011, pe fondul problemelor înregistrate de PSA Peugeot-Citroën.
Cifra de afaceri a Gefco România în 2012 a fost influențată de scăderile din segmentul clienților globali ai Gefco, incluzând grupul PSA Peugeot-Citroën, care este totodată și acționar principal al operatorului de logistică. Alt factor extern care a influențat cifra de afaceri a fost scăderea vânzărilor de autovehicule în România în 2012 (- 23,7% comparativ cu 2011), afectând importurile și volumele produse de furnizorii auto.
Profitul net înregistrat în 2012 a fost de 1,96 milioane de euro, ceea ce reprezintă o rată de 4,64% din cifra de afaceri.
„Rezultatele înregistrate de Gefco România în 2012 sunt satisfăcătoare, luând în considerare și factorii externi care au impact în activitatea noastră. Am reușit să ne dezvoltăm considerabil la nivel local prin continuarea colaborării cu clienții existenți și câștigarea altor 28 de clienți noi din diverse sectoare: auto, retail, industria maselor plastice și a lemnului sau FMCG. A fost un an mixt, cu un început în forță, urmat de o ușoară încetinire. Rezultatele noastre au fost influențate și de scăderea activității clienților Grupului Gefco, în special în ceea ce privește comerțul cu Europa de Vest“, a declarat Christophe De Korver, director general al companiei.
Ca parte a strategiei, Gefco România s-a axat pe susținerea clienților săi cu soluții de optimizare care să răspundă noilor condiții de piață create. Pe lângă extinderea bazei de clienți, Gefco a menținut și dezvoltat parteneriatele îndelungate pe care le are, pentru a asigura o eficiență și o creștere stabilă pentru ambele părți.
Pentru 2013, Gefco România își propune să își intensifice prezența în Constanța și în alte zone puternic industrializate din țară, să implementeze soluții noi pentru piețe emergente precum Rusia și Orientul Mijlociu și să dezvolte serviciile de overseas oferite clienților.