Norma de poluare a mașinii este crucială pentru a determina suma ce trebuie plătită pentru timbrul de mediu.
Norma de poluare a mașinii este determinantă în calculul valorii timbrului de mediu. Există câteva metode pentru a vedea care este norma de poluare pe care o respectă mașina pe care o dețineți. Prima dintre acestea, și cea mai sigură, este verificarea la RAR. De altfel, aceasta pare a fi și cea mai complicată întrucât presupune o procedură și mai multe acte.
Timbrul de mediu pentru Dacia Logan. Exemple de calcul
Rezultatele primite de la RAR sunt cele oficiale și vă pot ajuta să determinați valoarea timbrului de mediu. Tot de la RAR veți primi și o valoarea pentru emisiile de CO2 ale mașinii, de asemenea importante în calculul timbrului de mediu. Pentru a obține de la RAR datele de care aveți nevoie trebuie să descărcați o cerere tip, atașați copie după cartea de identitate a vehiculului, sau documentul de înmatriculare din țara de proveniență și certificatul de conformitate, dacă îl dețineți. Apoi va trebui să vă prezentați la una dintre reprezentanțele instituției pentru a depune actele. Cererea în cauză poate fi găsită aici
Pentru norma de poluare Euro 3, există un document cu caracter informativ ce poate fi consultat. El se găsește la adresa http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
Dacă în discuție este o mașină înmatriculată în România după luna iulie 2008, informațiile privind norma de poluare și emisiile de CO2 ar trebui să fie și în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV). Explicația este că de la aceea dată emisiile au fost luate în calcul la determinarea valorii taxei de poluare.
Există și o metodă prin care puteți determina norma de poluare fără ajutorul RAR. Numărul de omologare menționat în Cartea de Indentitate a Vehiculului (CIV) indică norma de poluare cu ajutorul ultimelor două caractere (E5, spre exemplu). Există însă și alte situații în care în loc de un “E” urmat de o cifră apar alte cifre și litere. Astfel, pentru Euro 2 sunt valabile X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2 și Y3. Pentru Euro 3 avem D3 (utilizat cu precădere în Germania) sau R3. Pentru Euro 4 există și posibilitatea să apară “R4” în CIV.
Românii vând mașini sub 5000 de euro
Menționăm însă că doar ceea ce spune RAR este luat în calcul pentru determinarea timbrului de mediu. Cu alte cuvinte, dacă apar inadvertențe, doar informațiile oficiale furnizate de Registru sunt cele luate în considerare.
Norma de poluare. Data de la care fiecare reglementare devine obligatorie
Euro 1 iulie 1992
Euro 2 ianuarie 1996
Euro 3 ianuarie 2000
Euro 4 ianuarie 2005
Euro 5 septembrie 2009
Euro 6 septembrie 2014
Comentarii închise.