Din cauza informaţiilor recente apărute în presa germană, BMW Group consideră necesar să facă publică poziţia cu privire la afirmaţiile recente.
Ca regulă de bază: automobilele BMW Group nu sunt manipulate şi respectă cerinţele legale respective. Acest lucru se aplică, desigur, şi automobilelor diesel. Confirmarea acestui fapt este asigurată de rezultatele investigaţiilor oficiale relevante la nivel naţional şi internaţional.
BMW Group respinge categoric acuzaţiile conform cărora automobilele diesel Euro 6 vândute de companie nu asigură un tratament adecvat al gazelor de eşapament pentru că rezervoarele AdBlue sunt prea mici.
Tehnologia utilizată de BMW Group este în mod clar diferenţiată de celelalte sisteme de pe piaţă. Obiectivul nostru este să oferim cele mai bune sisteme de tratare a gazelor de eşapament: spre deosebire de alţi producători, automobilele diesel ale BMW Group utilizează o combinaţie de mai multe sisteme pentru tratarea emisiilor de gaze de eşapament. Automobilele care folosesc injecţia de uree cu AdBlue (SCR) pentru tratarea emisiilor de gaze de eşapament utilizează şi un convertor catalitic de stocare a NOx. Cu această combinaţie de tehnologii, îndeplinim toate cerinţele legale privind emisiile şi, de asemenea, realizăm performanţe foarte bune în ceea ce priveşte emisiile în regim de condus real. Aceasta înseamnă că nu este necesară o rechemare sau o actualizare a software-ului de la modelele diesel tip Euro 6 pentru automobile BMW Group.
În plus, combinaţia celor două sisteme, împreună cu recircularea gazelor de eşapament, necesită un nivel mai mic de injecţie AdBlue şi duce la un consum foarte redus de AdBlue în comparaţie cu alţi producători. Acest lucru permite optimizarea dimensiunilor rezervorului, obţinând, de asemenea, emisii foarte scăzute în condiţii de condus în regim real. În plus, automobilele diesel BMW Group au o soluţie de umplere simplă prin capacul rezervorului sau capota motorului, în funcţie de model. Clienții BMW Group sunt informaţi de automobil în timp util şi în mod repetat cu privire la nivelul scăzut al rezervorului AdBlue. Dacă acest lucru este ignorat şi rezervorul de AdBlue s-a golit complet, automobilul împiedică pornirea motorului.
Din perspectiva BMW Group, obiectivul discuţiilor cu alţi producători în ceea ce priveşte rezervoarele AdBlue a fost instalarea infrastructurii de încărcare necesară în Europa.
Suplimentar, BMW Group îşi confirmă angajamentul de a efectua o actualizare voluntară a software-ului pentru automobilele diesel tip Euro 5 corespunzătoare, fără costuri pentru clienţi. Această actualizare include cunoştinţele dobândite în domeniu în ultimii ani pentru a realiza îmbunătăţiri suplimentare în ceea ce priveşte emisiile. Considerăm că acest lucru face parte dintr-un plan cuprinzător şi comun de măsuri care implică municipalităţile şi industria, pentru a îmbunătăți în continuare calitatea aerului în interiorul oraşelor fără interdicţii de condus transfrontalier, în contextul Diesel Summit din 2 august 2017.