Capitolul defecțiuni frecvente la Mercedes A-Class este unul care conține doar câteva probleme ce apar mai des în urma controalelor realizate de DEKRA (omogul RAR din Germania).
Cine se află în căutarea unui model A-Klasse rulat, ar trebui să aleagă un exemplar produs după toamna anului 2004. Aceasta pentru că, în timp ce modelul original din 1997 s-a maturizat prea puţin şi a creat multe probleme în viaţa de zi cu zi, cea de-a doua generaţie a meritat steaua pe care o poartă pe capotă. În cadrul raportului Dekra a obţinut un calificativ bun în intervalul 50.001-100.000 km parcurși, la fel ca şi la testul de anduranţă “auto motor und sport”, ceea ce i-a adus titlul locul al doilea după VW Golf.
Defecțiuni frecvente la Dacia Logan
În afară de unitatea de control a farurilor cu xenon, la modelul testat – A 180 CDI – pe lista de defecțiuni frecvente la Mercedes A-Class putem trece luminile de parcare şi de frâne. Cu toate acestea, costurile de întreţinere sunt destul de ridicate, iar intervalele scurte de revizie înseamnă alţi bani. În funcţie de condiţiile de funcţionare, inspecţiile restante sunt semnalizate de un sistem denumit Assyst Plus. De-a lungul testului de anduranţă de 100.000 de kilometri au fost necesare cinci intrări în service, care au costat între 212 şi 522 de euro.
La urma urmelor este vorba de o maşină spaţioasă şi sofisticată, cu poziţie înaltă a scaunelor, vizibilitate bună şi interior foarte versatil. B-Class, identic din punct de vedere tehnic şi mai lung cu 39 de centimetri, nu mai oferă aceeaşi poziţie a scaunelor şi flexibilitate, dar vine cu un plus de spaţiu în spate şi în portbagaj, calităţi apropiate de ale unui van. O caracteristică specială a ambelor modele este podeaua tip sandwich, înaltă şi complet plată, care iniţial trebuia să ofere spaţiu pentru propulsiile alternative, dar necesită o poziţie nefericită a scaunelor şi un centru de greutate ridicat, astfel că s-a renunțat la acest concept între timp.
Defecțiuni frecvente la Peugeot 407
Un model A-Class din 2007 poate fi găsit la un preț de pornire de 6000 de euro. Pentru o variantă cu motorizare diesel trebuie să adăugaţi 1.000 de euro la preţul de achiziţie. Nu sunt prețuri mici, dar având în vedere lista scurtă de defecțiuni frecvente la Mercedes A-Class, s-ar putea să fie o investiție bună.
Evaluare auto motor și sport
+ acces facil în habitaclu
+ interior foarte versatil
+ instrumente și comenzi clare și ușor de folosit
+ echipare de siguranţă extinsă
+ calitate bună a materialelor şi a manoperei
+ spaţiu mult peste medie (B-Class)
+ ținută de drum sigură
+ confort mulţumitor al suspensiei
+ motoare diesel rafinate
– poziţie inconfortabilă a scaunelor
– spații de depozitare mici
– echipare de bază redusă
– direcţie rigidă
– manevrabilitate slabă
– inspecţii scumpe la reprezentanță
Defecțiuni frecvente la Mercedes A-Class și B-Class
● defecţiuni ale luminilor de parcare
● cedări ale farurilor cu xenon
● defecţiuni ale pretensionării/centurii
Istoria modelului
1997 lansarea primei generaţii A-Klasse (140/160)
1998 modele diesel A 160 CDI şi A 170 CDI
2001 facelift şi motoare CDI puternice, versiune cu ampatament extins
2004 a doua generaţie A-Class
2005 lansarea “marelui” B-Klasse.
2008 schimbare de gamă, suplimentar modele Blue-Efficiency cu tehnologie Start-Stop la A/B 150 şi A/B 170
2009 noi denumiri: A/B 150 devine 160, A/B 170 devine 180.
2010 dispare A/B 200 Turbo
2011 schimbare de gamă la B-Class
2012 schimbare de generație pentru A-Class
Motorizări recomandate
● benzină, 1,5 litri, de 95 CP: motor de bază suficient de puternic, consum aprox. 8,5 l/100 km.
● benzină, 1,7 litri, de 116 CP: rafinament bun, performanţe satisfăcătoare, consum 9,0 l/100 km.
● diesel, 2,0 litri, de 109 CP: motor cu patru cilindri – armonios şi puternic – cu consum redus (aprox. 7,0 litri per 100 km).
● diesel, 2,0 litri, de 140 CP: cuplu foarte bun, dar rafinament redus, consum aprox. 7,5 l/100 km.
Comentarii închise.