Dacă vrem să fim conciși și la obiect – în era Internetului totul este contorizat la sutime de secundă deja – am putea spune că din noile Apollo Automobil IE Intensa Emozione și Zagato IsoRivolta Vision Gran Turismo.
McLaren 720S, Ferrari Portofino ori 812 Superfast și chiar mărețul Bugatti Chiron sunt toate modele… de serie, comparativ cu cele două exemplare exotice ce mai degrabă au parte de concurență din partea unor Koenigsegg Agera sau Pagani Huayra BC/Roadster. Iar exclusivitatea este de fapt de partea celor de la Apollo și Zagato – IE se va produce în doar zece exemplare în timp ce IsoRivolta ar putea fi manufacturat în trei sau maxim cinci unități! De ce sunt ele însă speciale pentru a merita atenția noastră? Să le luăm pe rând.
Apollo Automobil – odinioară defunctul Gumpert GmbH – a renăscut din cenușă odată cu prezentarea în cadrul unui eveniment din Italia a noului hypercar IE – Intensa Emozione – ce își propune să regăsească experiențele pure de odinioară, lăsând la o parte cele artificiale din ultimul timp. Astfel, avem parte de un șasiu și o caroserie monococă din fibră de carbon, ce transformă bolidul într-unul din categoria super-pană, cu doar 1250 kg la gol – suficient pentru ca propulsorul aspirat V12 de 6,3 litri și 780 CP / 760 Nm să împingă bolidul la 100 km/h în doar 2,7 secunde și apoi spre o viteză maximă de 333 km/h. Tot designul pare subordonat funcției aerodinamice (inclusiv raportul maselor de 45:55 față/spate), ce asigură o forță deportantă aproape incredibilă de 1350 kg. Desigur, totul pare inspirat din motorsport – suspensie adaptivă push-rod, frâne Brembo ceramice sau cutie de viteze secvențială Hewland cu acționare pneumatică. Prețul – pe măsură, de peste 2 milioane de lire sterline…
Tot o creație năstrușnică, Zagato IsoRivolta Vision Gran Turismo este un hypercar cu tendințe duale – pe de o parte aduce un omagiu originalului Iso Rivolta din anii 1960 ce alătura designul Bertone unui motor V8 de 327 cu.in (5,4 litri) preluat de la Corvette – iar de cealaltă parte este cel mai nou model exclusiv disponibil în lumea virtuală prin intermediul colaborării cu Gran Turismo Sport. Așa cum am spus, Zagato vrea inclusiv o producție în serie limitată, caz în care designul angular-futurist cu elemente distincte precum plafonul de tip cupolă va avea parte tot de un propulsor contemporan preluat de la eterna Vette, și tunat de Callaway pentru a dezvolta nu mai puțin de 997 CP din cei 6,2 litri biturbo V8. Cuplat la cutia de viteze automată în zece trepte și cu o greutate de doar 1129 kg, coupe-ul va atinge 100 km/h în 2,7 secunde și o viteză de top de 365 km/h.