Noul sistem Drive Pilot Level 3 de la Mercedes, echipat cu tehnologie LiDAR care oferă conducerea autonomă de Nivel 3, poate fi acum comandat pentru modelele Clasa S și EQS.
Recent, conducerea Mercedes a anunțat că, modelele Clasa S și EQS pot fi comandate cu noul sistem conducere autonomă Drive Pilot Level 3 dar momentan doar în Germania. Cele două modele de top din gama Mercedes pot fi echipate opțional cu sistemul Drive Pilot de Nivel 3, care facilitează conducerea în modul complet autonom în traficul citadin și pe unele tronsoane ale autostrăzilor germane, momentan până la viteze de 60 km/h. Aceast sistem reprezintă o premieră europeană absolută care ar putea în curând să fie extins și în afara Germaniei și care ar putea intra și în dotarea celorlalte modele din gama Mercedes.
Inițiativa celor de la Mercedes pentru dezvoltarea sistemelor de conducere autonomă, a început la mijlocul anilor ’90, odată cu dezvoltarea primei versiuni a sistemului Distronic pentru controlul adaptiv al vitezei de croazieră care a și-a făcut debutul pe modelul Clasa S (W220) și varianta acestuia coupe CL (W215), în anul 1999.
Odată cu lansarea în anul 2005 a modelului Clasa S din noua generație (W221), sistemul a fost îmbunătățit și denumit Distronic Plus. Acesta era capabil să oprească automobilul complet autonom în trafic, atât în condiții de urgență, cât și în condiții normale. Treptat, aproape întreaga gamă de modele al lui Mercedes, au fost echipate cu acest sistem iar odată cu restyling-ul modelului Clasa S (W221) a fost introdusă funcția Stop & Go, capabilă să repornească motorul cu o mică apăsare a pedalei de accelerație sau atingând schimbătorul de viteze.
În următorii ani, sistemul Distronic Plus devine tot mai complex și asistat iar pentru a calibra și mai bine senzorii acestui sistem, cei de la Mercedes au construit o pistă de testare specială la centrul de dezvoltare de la Sindelfingen, în apropiere de Stuttgart. Începând din anul 2011, sistemul este integrat cu toate celelalte sisteme ADAS, precum cel pentru avertizarea unghiului mort și până la posibilitatea de a interveni asupra direcției pentru evitarea obstacolelor, funcție introdusă în anul 2014 în același timp cu facelift-ul modelului Clasa E (W212).
În comparație cu pachetul complet de asistare în conducere de Nivel 2, deja disponibil pentru unele modele Mercedes, cu noul sistem Drive Pilot Level 3, devine oficial posibilă conducerea autonomă, permițând șoferului să stea iar automobilul să preia controlul pentru deplasarea în trafic. În acest fel, șoferul poate să-și concentreze atenția asupra altor activități, precum utilizarea telefonului mobil. Totuși, trebuie subliniat că este vorba doar de condusul autonom de Nivel 3, capabil să preia controlul mașinii în unele situații și până la o viteză maximă de 60 km/h.
De acum, fiecare șofer poate să-și imagineze călătorii la viteze reduse, putând face alte lucruri pe moment, dar ajutat în conducere spre exemplu în traficul intens din orașe sau pe autostrăzi. “Ajutor”, pare să fie cuvântul fundamental pentru a descrie noul sistem Drive Pilot de Nivel 3 de la Mercedes, care trebuie activat prin apăsarea unui buton de pe volan. Pentru a evita pericolele și pentru a nu risca ca șoferul să abuzeze de sistemul Drive Pilot, modelele Clasa S și EQS de la Mercedes sunt capabile să detecteze, prin intermediul camerelor în display-ul de infotainment, starea șoferului, gradul său de oboseală și să poată efectiv prelua controlul mașinii în orice moment.
De fapt, în cazul în care șoferul are o problemă de sănătate sau adoarme brusc, sistemul este capabil să se oprească autonom pe banda de urgență, efectuând o manevră de urgență în traficul intens și care este imposibil de efectuat pentru cele mai comune sisteme de asistență de Nivel 2. În plus, modelele Mercedes echipate cu sistemul Drive Pilot Level 3 sunt livrate direct cu posibilitatea de a putea monta pe viitor Intelligent Park Pilot Level 4, sistemul care va permite automobilelor să parcheze complet autonom fără a fi asistate de cel aflat la volan.
La 23 de ani de la acea primă versiune a sistemului, Mercedes obține certificarea pentru comercializarea noului sistem Drive Pilot de Nivel 3, care reprezintă cea mai recentă evoluție a sistemului Distronic Plus care, echipat cu radar LiDAR și senzori frontali de ultimă generație, se încadrează la regulamentul european UN.R157, pentru conducerea complet autonomă a vehiculelor.
Noul sistem Drive Pilot Level 3 pentru conducere autonomă, poate fi comandat în Germania pentru suma de 5.000 euro în cazul modelului Clasa S și respectiv 7.430 de euro pentru modelul EQS. În cazul modelului EQS cu propulsie electrică, costul este mai mare deoarece în echipamentul său standard nu este inclus pachetul complet de asistență de Nivel 2, care trebuie comandat în plus pentru suma de 2.430 euro.
Prețul ridicat de achiziție este justificat de faptul că, în comparație cu modelele echipate cu Distronic Plus mai simple, cele două modele Mercedes dotate cu sistemul Drive Pilot Level 3 trebuie să fie echipate cu întregul sistem LiDAR, respectiv o nouă cameră frontală în grilă, volanul special cu butoane de activare/dezactivare a sistemului de conducere autonomă, LED-uri, un sistem paralel de gestiune a accelerației și direcției, capabile să compenseze o presupusă defecțiune tehnică a sistemului principal de conducere autonomă.





