DS Automobiles a deschis comenzile în Franța pentru noul DS 9, model care marchează revenirea Franței în segmentul sedanurilor mari.
DS 9, cel mai mare model din gama DS, beneficiază de o nouă versiune a platformei EMP2 (EMP2 V2.3), cu un ampatament extins pentru un spațiu suplimentar, în special pentru pasagerii din spate. Sedanul DS 9 vine astfel în întâmpinarea clienților premium, din ce în ce mai exigenți, dar și neobișnuiți să caute un astfel de model în industria auto franceză actuală.
Sunt propuse trei motorizări, două plug-in hybrid, E-TENSE 4×4 360 și E-TENSE 225, precum și una pe benzină, PureTech 225 EAT8. Gama va fi completată în curând de o altă versiune plug-in hybrid, E-TENSE 250, ce oferă o autonomie electrică mai mare.
DS 9 E-TENSE 4×4 360 este versiunea de înaltă performanță, ce va fi asamblată în Franța, la uzina de la Poissy. Dotat cu tracțiune integrală inteligentă, motorul asociază două propulsoare electrice de 110 CP și 113 CP și o motorizare PureTech de 200 CP, pentru o putere cumulată de 360 CP și un cuplu motor maxim de 520 Nm. Lista dotărilor include etriere de frână negre semnate DS Performance și jante speciale din aliaj 20” Munich.
În versiunea E-TENSE 225, DS 9 va putea parcurge 48 km cu zero emisii, grație bateriei de 11,9 kWh. În modul hybrid, consumul de combustibil este de 1.5 litri/100km (WLTP).
Prețurile pe piața franceză pornesc de la 47.700 EURO. În versiunea sa de top, DS 9 E-TENSE 4×4 360 poate ajunge la 80.000 EURO.
În România, DS 9 va fi disponibil începând cu vara anului 2021.