Știri

Extremele… nu se mai atrag: Opel Corsa GSi & Cadillac CT6 V-Sport

Odinioară, dacă spuneai Opel și Cadillac în aceeași propoziție, practic spuneai General Motors – însă astăzi marca germană are adresă de rezidență la sediul PSA și nu mai vrea să împartă nimic cu fostul „părinte” american… nici chiar sportivitatea.

Cel mai probabil o coincidență, Opel și Cadillac au prezentat cam în aceeași perioadă două modele sportive… însă fiecare abordează propria rută către dinamism. Constructorul german a ales, după apariția anul trecut al modelului Insignia GSi, să ofere o versiune sportivă în același ton și pentru mica Corsa. Noua Corsa GSi desigur nu folosește elemente de la limuzina de clasă medie, ci mai degrabă are o abordare proprie. Este oferită doar o versiune de caroserie cu trei portiere, cu un design sportiv propriu – prize de aer supradimensionate, capotă a motorului sculptată, noi praguri, o grilă a radiatorului cu model fagure, spoiler masive pentru acoperiș, în timp ce jantele ajung la dimensiuni de până la 18 inch.


La interior noua Corsa GSi se prezintă la apel cu scaune sport Recaro (opționale), un volan sport îmbrăcat în piele – la fel ca schimbătorul de viteze – dar și un set de pedale din aluminiu. Cel mai important element nou adus de versiunea GSi este însă unul ascuns privirilor – șasiul sport a fost preluat direct de pe versiunea hardcore OPC, singurul element care îl dă de gol fiind etrierele de frână vopsite în culoarea roșie. Deocamdată Opel nu a oferit informații și despre ce se află sub capota noii Corsa GSi – însă cu siguranță orice ar fi acolo nu va avea nici o legătură cu ce propune Cadillac.


Aceasta deoarece constructorul de lux american este cât se poate de… american. Astfel, noua versiune a limuzinei CT6, botezată V-Sport, se va baza pe un propulsor V8 complet nou de 4,2 litri, cu injecție directă și dublu turbo (twin-scroll), care va livra nu mai puțin de 550 CP și 850 Nm. Dacă cumva clienților americani li se va părea că un sedan de lux exagerează cu astfel de cifre, Cadillac le propune versiunea de bază, care dispune de doar.. 500 CP. Ca pachetul să fie complet, noul CT6 V-Sport are parte și de o transmisie automată cu 10 rapoarte, suspensie „Magnetic Ride Control”, frâne Brembo, jante de 20 inch și diferențial cu alunecare limitată.