Home Teste Facelift aniversar – Test cu Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

Facelift aniversar – Test cu Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

de

Aflată la a 11-a generație, Toyota Corolla conduce detașat în topul celor mai bine vândute mașini din toate timpurile. De la lansarea modelului, în 1966, și până în prezent, au fost comercializate peste 44 milioane de automobile, iar în timpul pe care îl veți acorda parcurgerii acestui articol, cifra de vânzări va crește cu alte câteva unități, dat fiind faptul că, potrivit statisticii, la fiecare circa 40 de secunde se vinde câte o Corolla într-una dintre multele piețe de desfacere unde este prezentă.

Lăsând la o parte cifrele, recordurile și aniversările, momentul reîntâlnirii cu sedanul japonez de clasă compactă îl reprezintă faceliftul prin care acesta tocmai a trecut. Modificările de design vizează în special partea frontală și cea posterioară a mașinii, fiind oarecum sumare, dar de efect. Ca elemente noi, remarcăm spoilerul din față cu un aspect ceva mai agresiv, blocurile optice reconfigurate, care, pe lângă o grafică mai inspirată, a­doptă și tehnologia LED, precum și grila mai subțire a radiatorului, ale cărei linii de design sunt continuate în faruri. Pe lateral, cu excepția unor seturi de jante noi, lucrurile au rămas în mare parte neschimbate. De asemenea, gama de culori disponibile a fost extinsă cu trei nuanțe.


Nici interiorul nu rupe total legătura cu trecutul, deși aici îmbunătățirile par ceva mai numeroase. În primul rând, vorbim despre o consolă centrală puternic reconfigurată, cu un sistem de infotainment nou, cu ecran tactil de 7 inchi și butoane touch pe laterale, precum și comenzi pentru climatizare revizuite. Totodată, tabloul de bord a adoptat un display color destul de generos, pe care sunt afișate informații utile. Mici cosmetizări întâlnim și la nivelul finisajelor și a gurilor de ventilație. Una peste alta, regăsim aceeași configurație familiară, care asigură o utilizare extrem de facilă, însă aspectul a devenit mai modern și mai plăcut.
Toyota Corolla nu s-a aventurat niciodată în adoptarea celor mai noi tehnologii disponibile, ci a mers aproape întotdeauna pe cartea soluțiilor tehnice tradiționale, care oferă o foarte bună fiabilitate. Acesta este motivul pentru care sub capotă încă nu și-a făcut loc un motor turbo cu cilindree mică alimentat cu benzină. Dar nu are de ce să ne pară deloc rău în această privință, dat fiind faptul că propulsorul aspirat de 1,6 litri și 132 CP se descurcă mai mult decât decent, fiind suficient de sprinten și destul de econom. Chiar dacă nu am reușit să obținem cei 6,1 l/100 km trecuți în fișa tehnică în dreptul consumului mediu, valoarea înregistrată în test a depășit specificațiile oficiale cu mai puțin de un litru. În plus, nici cutia de viteze CVT nu a dezamăgit, având un răspuns suficient de spontan la apăsarea pedalei de accelerație pentru a nu fi deranjant. Desigur, rularea extrem de lină rămâne însă punctul forte al acestui tip de transmisie.

Faceliftul nu a adus doar o dinamizare a aspectului, ci și a trenului de rulare. Fără a pune în pericol confortul proverbial caracteristic modelului Corolla, suspensiile au fost ușor rigidizate. În același timp, și direcția a fost recalibrată pentru a oferi un feedback mai bun. Astfel, comportamentul dinamic al mașinii a devenit mai echilibrat și mai matur. Merită menționată și insonorizarea mai bună a habitaclului, care menține o ambianță de călătorie liniștită atâta vreme cât motorul nu este turat excesiv.

Pe partea de siguranță, Toyota introduce sistemul Safety Sense, care monitorizează menținerea benzii de rulare, semnalează situațiile cu risc de coliziune și chiar poate frâna automat. În general util și destul de precis în evaluarea situațiilor, acesta are însă unele momente în care devine ușor prea precaut.

Chiar dacă faceliftul nu a așezat modelul Corolla în avangarda segmentului din punct de vedere tehnologic, actualizările aduse sunt bine-venite. Argumentele principale ale mașinii rămân însă tot cele clasice, și anume: interiorul spațios și practic, soluțiile tehnice fiabile și caracteristicile omogene. Poate că acestea nu se află printre preferințe europenilor, dar la nivel global se pare că sunt foarte apreciate, conform cifrelor de vânzări. În consecință, Corolla are toate șansele să domine mult timp de acum încolo topul celor mai bine vândute mașini din lume.

Plusuri: Noi echipamente moderne de siguranță și confort, interior confortabil, dinamică echilibrată

Minusuri: Finisarea neuniformă, funcționarea transmisiei la rularea sportivă, modularitatea portbagajului

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.