California T este primul Ferrari cu motor turbo creat după legendarul supercar F40 din anii ’80 și marchează o premieră în noua eră Ferrari.Modelul importat de Forza Rossa, reprezentantul oficial Ferrari în România, a fost prezentat de Perry McCarthy, faimosul The Stig (primul) din show-ul TV Top Gear.
Deși numele California nu este nou, el fiind folosit încă din anii ’50 pentru un coupé creat special pentru americani, noua California T păstrează caracteristicile clasice, cum ar fi conceptul 2+2 și un cockpit rafinat, la care se adaugă hard topul retractabil (RHT), care transformă coupé-ul într-un cabrio sofisticat, în mai puțin de 14 secunde.
Spre deosebire de precedenta California, aceasta vine cu o serie de soluții tehnice noi, dintre care cea mai importantă este noul motor supraalimentat. Inginerii din Maranello au creat un nou propulsor, ce livrează performanțe extreme fără turbo lag, garantând un răspuns instantaneu, tipic unui motor normal aspirat.
Motorul lui Ferrari California T, cu o capacitate de 3855 cmc și opt cilindri, este montat foarte jos în partea centrală-față şi dezvoltă 560 CP la 7500 rpm, ceea ce înseamnă 145 CP per litru – cel mai bun raport din categoria sa –, precum şi un cuplu maxim de 755 Nm. În urma acestor îmbunătățiri, California T accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde.
La fel ca și în cazul noului monopost de Formula 1 din acest sezon, pentru supraalimentare s-a apelat la un sistem de turbine twin-scroll pentru micşorarea consumului de carburant şi a emisiilor CO2. Comparativ cu modelul California precedent, consumul este mai mic cu circa 15%, în ciuda plusului de 70 CP şi a creşterii cuplului cu 49%. Emisiile au scăzut la 250 g/km în ciclul combinat, ceea ce înseamnă o reducere de 20% a raportului CO2 per cal-putere.
O provocare majoră în proiectarea noii California T a fost garantarea unui sunet al motorului tipic Ferrari. Propulsorul beneficiază de un arbore cotit de tip flat-plane, inspirat din motorsport. Motorul produce un sunet puternic in timpul fazelor de admisie și evacuare, devenind chiar mai puternic odată cu creșterea turației. Este prima dată când un rezultat de acest gen a fost obținut de un turbo.
„Îmi place cum se simte motorul, cum se aude. Sunetul este incredibil. Ferrari a produs din nou un model căruia nu-i poți rezista. Trebuie să-l conduci, să simți pe propria piele tot ceea ce-ți poate oferi. Iar senzația e unică“, a comentat Perry McCarthy.
California T are o dinamică specifică automobilelor supersport, datorată răspunsului prompt al direcției și set-up-ului suspensiei. Noua generație de suspensii Magnaride (răspuns cu 50% mai rapid) combinată cu accelerometrele pentru mișcare laterală și longitudinală reduc balansul, pentru o mai bună manevrabilitate și confort.
Configurația Californiei T (motor față, cutie de viteze spate), dinamica excepțională și noul propulsor în opt cilindri asigură plăcerea condusului, atât în regim sportiv, cât și în regim normal, caracteristică unui GT veritabil. O atenție deosebită a fost acordată designului, menținerii dimensiunilor modelului anterior, însă creând noului model Ferrari o personalitate nouă. Proporțiile elegante au fost desenate de Ferrari Styling Center în colaborare cu Pininfarina, forma flancurilor modelului California T fiind inspirată de celebra 250 Testa Rossa.
Habitaclul a fost creat în jurul pilotului, emanând căldură și măiestrie, iar comuniunea om-mașină este asigurată de volanul cu comenzi integrate și display touch TPE (Turbo Performance Engineer) așezat pe bord, ce permite vizualizarea caracteristicilor motorului, precum și de noul sistem Infotainment, ce beneficiază de un display touch de înaltă rezoluție – 6,5”.