Home Lifestyle Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti

Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti

de George Grosu

Mai poate fi îmbunătățit un Ferrari Testarossa? Desigur! Firma elvețiană Officine Fioravanti mărește performanțele, reduce greutatea și revizuiește trenul de rulare și sistemul de frânare.

În anii ’80, mulți băieții aveau în camera lor câte un afiș pe perete cu Ferrari Testarossa, celebrul model supersport cu design personalizat și performanțe de top. Unele firme de tuning au copiat modelul fantelor de aerisire laterale ale modelului italian și le-au implementat pe modelele modificate Kadett E, Manta B și Calibra de la Opel. Cu designul său semnat de Pininfarina fără elemente aerodinamice suplimentare și cu proporțiile sale spectaculoase, Ferrari Testarossa a devenit o pictogramă a automobilului sport din anii ’80 – ’90.

Poate fi îmbunătățit un astfel de automobil? Răspunsul este afirmativ și ni-l oferă Officine Fioravanti, o companie din Ticino, Elveția, care a decis să construiască un restomod al celebrului model italian. Exteriorul ar trebui să rămână neschimbat până la jantele tipice în formă de stea cu cinci colțuri, însă din punct de vedere tehnic, se mai pot aduce îmbunătățiri. Astfel, motorul boxer cu 12 cilindri de 4,9 litri grație unor modificări este mai puternic și dezvoltă acum 500 CP. Prin comparație motorul original de serie de la Testarossa lansat în 1984 furniza 390 CP, la 512 TR (varianta îmbunătățită a lui Testarossa prezentatată în 1991) dezvolta 428 CP iar la 512 M (ultima evoluție a modelului în 1994) livra o putere de 440 CP și un cuplu de 500 Nm. Officine Fioravanti specifică turația maximă a motorului la 9.000 rpm iar modificările aduse blocului motorului, injecției, supapelor și sistemului de evacuare aduc un plus de 60 CP și 100 Nm comparativ cu ultima evoluție 512 M a modelului originalul. În plus, sistemul de evacuare fabricat din inconel și titan are clape care schimbă sunetul.

Odată cu creșterea puterii motorului au fost aduse modificări și la unele componente ale caroseriei pentru a reduce greutatea totală a automobilului. Astfel, modelul restomod Testarossa cântărește mai puțin de 1.400 de kg adică cu circa 120 kg mai puțin decât ultima evoluție 512 M. Trebuie menționat că, Officine Fioravanti nu folosește carbon, materialul care este incorect din punct de vedere istoric pentru firma elvețiană. Aerodinamica, pe de altă parte, este optimizată cu ajutorul unui corp inferior plat. În cele din urmă, Testarossa Restomod ar trebui să atingă o viteză maximă de 323 km / h în timp ce pentru originalul Testarossa este specificată o viteză maximă de 295 km / h iar pentru 512 M – 315 km / h. Un sistem de reglare automat poate ridica partea frontală a lui Testarossa Restomod cu 70 de milimetri, dacă este necesar.

Amortizoarele reglabile electronic de la Öhlins nu sunt singurele modificări aduse șasiului. Cele două bare stabilizatoare sunt reglabile pe șase poziții în timp ce ABS-ul și controlul tracțiunii pot fi setate pe 12 niveluri de la „wet” la „race”. Comutatoarele de formă rotunda cu care pot fi reglate aceste funcții, sunt poziționate pe consola dintre scaune. Noul sistem de frânare Brembo implementat beneficiază de etriere față cu șase pistonașe iar cele din spate cu patru pistonașe. Jantele originale de 16 țoli au fost înlocuite cu unele de 17 țoli la partea din față și 18 țoli la cea din spate iar pneurile sunt furnizate de către Michelin. Clientul poate alege între trei tipuri diferite până la super sportivul Trofeo R.

Spre deosebire de exterior, interiorul a fost îmbunătățit semnificativ, fiind utilizate materiale de top precum pielea și aluminiul în locul plasticului original. De asemenea, radio castofonul original a fost înlocuit cu USB-C și Apple Carplay și a fost introdus un mic display între instrumentele clasice suplimentare din consola centrală. Cu o referire la trecut, Officine Fioravanti deconectează smartphone-ul, acesta putând fi conectat la un telefon auto cu aspectul din anii ’80 prin Bluetooth. Momentan, Officine Fioravanti nu a dezvăluit încă cât va costa transformarea Testarossa Restomod și câte exemplare vor fi convertite. Pentru cei care doresc să achiziționeze un exemplar de Ferrari Testarossa original, specialiștii de Classic Analytics, oferă în funcție de anul de fabricație, rulaj și dotări, o cotație cuprinsă între 66.000 și 90.000 de euro pentru exemplarele aflate într-o stare bună.

Foto: Officine Fioravanti

Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti
Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti
Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti
Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti
Ferrari Testarossa Restomod de 500 CP de la Officine Fioravanti
Ferrari Testarossa Restomod în timpul testelor
Ferrari Testarossa Restomod în timpul testelor
Cockpit Ferrari Testarossa Restomod
Interior Ferrari Testarossa Restomod
Comutatoare pentru setarea amortizoarelor și frânelor
Display în consola centrală
Motor boxer
Noul sistem de frânare Brembo

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.