Home ȘtiriProiecte secrete Fiat: noile Punto, 500 și Panda vor fi lansate începând din 2023

Fiat: noile Punto, 500 și Panda vor fi lansate începând din 2023

de George Grosu

Fiat, care va deveni o marcă exclusiv electrică, va lansa în anul 2023 un succesor pentru modelul din segmentul subcompact, Punto, segment în care Fiat nu a mai activat din 2018. După acest nou model, vor urma în gamă noile generații ale modelelor Panda și 500 cu stiluri diferite și doar cu propulsii electrice.

Odată cu fuziunea dintre grupurile auto FCA (Fiat Chysler Automobiles) și PSA (Peugeot/Citroen) care au format gigantul grup auto Stellantis, mărcile individuale din acest megagrup se concentrează asupra tradiției lor și folosesc sinergiile tehnice pentru modelele lor noi. Producătorul italian Fiat va avea o gamă de modele complet electrice până cel târziu în anul 2027 și va folosi cele patru noi platforme tehnice electrice STLA pe care conducerea Stellantis le-a anunțat în vara anului 2021 și care vor fi utilizate succesiv începând din anul 2023.

Sub motto-ul: „ It’s Only Green When It’s Green for All” (Este verde doar când este verde pentru toată lumea), conducerea Fiat oferă un exemplu pentru o mobilitate accesibilă și durabilă. Olivier François, managerul producătorului italian, susține cu încredere proiectul respectiv și a declarat recent jurnaliștilor britanicilor: „Fiat ar trebui să reprezinte Tesla pentru cumpărătorii cu venituri medii: o marcă electrică pentru toată lumea. Este clar că, costul electrificării trebuie să scadă. Vom ajunge acolo până în 2027, dar poate chiar mai devreme. Asta va depinde în primul rând de costuri. Îmi doresc să fim prima marcă populară de pe piața care să fie complet electrică.”

Conducerea brandului italian plănuiește un total de zece modele în portofoliul lor de produse, din care patru modele comerciale ușoare, Strada pentru piața sud-americană și cinci modele la nivel mondial. Acestea din urmă includ modelele Fiat 500 în toate versiunile sale, trei crossover-uri iar din anul 2023 și un model în segmentul B (subcompact). Acest model de clasă mică va fi succesorul bestseller-ului Punto, „dar nu se va numi Punto” după cum a afirmat Olivier Francois. Întrucât platforma tehnică STLA-Small va fi disponibilă abia din anul 2026, succesorul modelului Punto se va baza inițial pe platfoema CMP (Common Modular Platform) dezvoltată de PSA și pe care au fost concepute actualele modele din clasa mică precum: Peugeot 208, Citroen C3, Opel Corsa sau omologii lor din segmentul SUV-urilor Opel Mokka, DS 3 Crossback sau Peugeot 2008. În plus, platforma eCMP oferă motorul pur electric aflat în dotarea modelelor e-Corsa și e-208. Modelele electrice amintite mai sus au în prezent o autonomie ful electrică de aproximativ 340 kilometri.          

Începând din anul 2022, conducerea de la Fiat are în plan să lanseze câte un nou model în fiecare an, până în anul 2027 inclusiv. Potrivit lui Olivier François, stilul celor cinci modele mondiale a fost deja finalizat iar stilul a două dintre aceste modele sunt inspirate din conceptul Centoventi prezentat în anul 2019 la Salonul Auto de la Geneva cu ocazia aniversării de 120 de ani de la înființarea brandului italian. Managerul de la Fiat a declarant în acest sens: „Avem două modele emblematice, care sunt Fiat 500 și Panda. În gama lui Fiat 500, există modele de diferite dimensiuni: 500L și 500X. Încă mai este loc pentru ceva mult mai șic și urban”. Din aceeași clasă cu 500 este și modelul Panda care este interpretat într-un mod modern, fără a pierde pretenția minimalistă. Și aici managerul François amintește de Centoventi, ale cărui dimensiuni minimaliste sunt apropiate de cele ale lui Panda. „Veți vedea modele mai mici și crossover-uri mai mari și veți recunoaște acel ADN Panda. Unul dintre aceste modele se va numi cu siguranță Panda” a concluzionat Olivier Francois.

Cu toate acestea, Fiat nu își va extinde gama de modele dincolo de segmentul compact, marca italiană va rămâne în segmentele de modele cu lungimi cuprinse între 3,6 și 4,5 metri și va părăsi segmentul D în favoarea celorlalte branduri din cadrul grupului Stellantis. Aceasta înseamnă că începând din anul 2026, toate modelele Fiat ar trebui să se bazeze pe platforma mică STLA cu baterii electrice de până la 70 kW.

După o absență de cinci ani în segmentul subcompact, Fiat va revenii din anul 2023 în segmentul respectiv cu un nou model ca successor direct al modelului Punto. Modelul va adopta strategia cu platforme tehnice modulare ale marelui grup Stellantis. În acest caz va fi utilizată platforma tehnică CMP precum și eCMP, cea din urmă rezevată versiunii pur electrice și pe care au fost dezvoltate actualele modele din clasa mică ale celorlalte branduri din grupul Stellantis. După lansarea succesorului modelului Punto, vor urma modelele 500 și Panda care vor fi complet noi. Aici proiectele au fost deja finalizate și se bazează pe studiul Centoventi. Nu există însă o data exacta pentru lansarea acestor două ultime modele, singurul lucru care este fixat deja este că Fiat dorește să ofere din 2027 exclusiv modele cu propulsie electrică.

Concept car Fiat Centoventi
Concept car Fiat Centoventi
Concept car Fiat Centoventi
Concept car Fiat Centoventi
Concept car Fiat Centoventi
Concept car Fiat Centoventi
Cockpit
Interior

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.