Home Teste Test Suzuki S-Cross: un make-up reușit

Test Suzuki S-Cross: un make-up reușit

de Răzvan Măgureanu
blank

Noua generație Suzuki S-Cross vine cu un design nou, sisteme de asistență moderne și un preț atractiv, fiind principalul rival al Daciei Duster. Primele impresii.

Suzuki S-Cross are o istorie complicată. A fost întâi SX4 (2006–2013), un crossover de clasă mică ce a fost construit și pentru marca Fiat de către Suzuki. La Salonul de la Geneva din 2013 a apărut SX4 S-Cross, un SUV veritabil, de clasă compactă, cu o lungime de 4,30 metri și un ampatament de 2,60, identice cu ale noii generații, lansate în 25 noiembrie 2021, care și-a pierdut SX4 din nume și se numește doar S-Cross.

Suzuki spune că este un model complet nou, dar e doar pe jumătate adevărat, deoarece caroseria și o parte a interiorului sunt noi, însă baza tehnică, motorul și sistemul 4×4 sunt preluate de la modelul precedent.

Design reușit

Caroseria nu este doar nouă, ci și foarte reușită. După ce primul SX4 S-Cross a fost departe de simpaticul design tradițional al modelelor compacte Suzuki, iar cu ocazia faceliftului, situația a fost remediată doar parțial, noua generație arată mult mai bine. În primul rând, arată a SUV veritabil, cu capota mai înălțată și grila neagră piano verticală, flancată de noile faruri cu luminile de zi cu trei leduri amplasate în partea superioară.

Având în vedere faptul că Suzuki cooperează cu Toyota, nu știu dacă e o coincidență, dar designul părții frontale seamănă cu cel de la RAV4. Iar în spate, stopurile amplasate pe lățime și care ies în afara caroseriei îi conferă mai multă prestanță.

test Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Cross

 

Interiorul nu este mult schimbat față de al fostei generații. Indicatoarele de bord analogice și volanul provin de la Vitara, iar blocul separat al climatizării duale e identic. Diferențierea este făcută de ecranul sistemului multimedia, care nu mai este încastrat în planșa de bord sub gurile de ventilație, ci e de sine stătător în partea superioară a consolei, deasupra gurilor de ventilație. Dar la versiunea testată, Passion, și la cea de bază, Cool, rama ecranului de 7 inchi este foarte groasă, fiind într-un fel lipsită de grație. Există însă o explicație: versiunile Spirit și Luxus au ecran mai mare, de 9 inchi, și Suzuki a proiectat o singură carcasă pentru ambele ecrane. La acelea, rama ecranului e mai subțire.

test Suzuki S-Cross

Cu excepția zonei centrale a bordului, care are o inserție de piele moale, predomină plasticul tare, ceea ce era de așteptat la acest nivel de preț. Interiorul având aceleași dimensiuni ca al versiunii precedente, oferta de spațiu generoasă s-a păstrat. Cei din spate au mult loc în toate direcțiile, dar bancheta are șezutul și spătarul destul de plate, iar tapițeria textilă este de calitate doar medie. Datorită podelei duble, bancheta se rabatează practic și nu rămâne niciun prag la încărcare, dar suprafața nu e chiar perfect plană.

test Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Cross

Șoferul stă destul de sus deasupra șoselei, ceea ce îi oferă o priveliște panoramică asupra drumului. Și volumul portbagajului, de 430 de litri, este identic cu al vechii generații, fiind suficient pentru călătorii cu familia.

test Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Cross

 

Un motor vioi

Suzuki S-Cross preia propulsorul turbo de 1,4 litri și 129 CP cu sistem mild hybrid de 48 V de la vechiul model. Motorul turbo cu un cuplu bun, de 235 Nm, este sprijinit la pornire și la accelerații de starter-generatorul integrat, care furnizează 14 CP și 53 Nm încă de la 500 rpm și care se simt în viața reală. Profitând și de masa extrem de redusă pentru un 4×4 cu transmisie automată de numai 1385 kg, S-Cross accelerează vioi și se simte ușor și rapid.

Cutia automată cu șase trepte nu este de ultimă generație și are o întârziere în reacții inclusiv în modul Sport. Șoferul poate schimba însă treptele și manual, de la padelele din plastic din spatele volanului, caz în care cutia reacționează mai spontan.
Direcția oferă un feedback decent și este destul de precisă. Suzuki păstrează sistemul 4×4 nepermanent de la fostul model.

Șoferul poate alege între modurile Snow, Sport, Auto și Lock. În Auto, sistemul AllGrip decide când să cupleze și puntea din spate, în funcție de aderență, iar în Lock, distribuția cuplului se blochează în raport fix 50/50% față/spate și îi permite lui S-Cross să se avânte și pe terenuri mai alunecoase decât alte SUV-uri rivale, dar trebuie să fii atent la garda la sol, care nu este prea mare (175 mm).

test Suzuki S-Cross

Spre deosebire de Vitara, S-Cross are un tren de rulare mai moale și oferă mult confort pe șosea, dar și pe macadam. Însă la viteze mai mari, nivelul de zgomot crește sensibil, deoarece motorul este relativ zgomotos la turații înalte și apare și un zgomot de vânt în zona oglinzilor.

Sistemul mild hybrid a adăugat numai 15 kg la greutatea mașinii, ceea ce este foarte puțin, dar a contribuit la obținerea unor valori decente de consum. Asta înseamnă aproximativ 7 l/100 km la drum întins și 8,5 la mers mai sportiv.

Value for money

Ca și Dacia, Suzuki este recunoscut pentru un raport preț/calitate foarte bun, dar, spre deosebire de rivalii de la Dacia, oferă un pachet de asistență mai consistent, care include pilot automat adaptiv, asistent de bandă cu corecție activă din direcție, avertizare la traficul din spate la deplasarea în marșarier, recunoașterea semnelor de circulație, senzori de parcare față și spate, cameră de marșarier.

De altfel, echiparea Passion vine cu faruri LED pe fază scurtă și lungă (Dacia are doar pe scurtă), sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inchi, scaune față încălzite, jante din aliaj de 17 inchi și climă automată duală. Și cel mai important, oferă o combinație care nu e disponibilă la Dacia: tracțiune integrală cuplată cu o cutie automată.

test Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Crosstest Suzuki S-Cross

 

Verdict

Să o spunem direct: noul Suzuki S-Cross înseamnă o caroserie redesenată complet, un pachet modern de sisteme de asistență și o consolă centrală ușor schimbată. Trenul de rulare și motorul sunt aceleași. E vioi și agil, este confortabil și eficient, dar îi lipsește rafinamentul, iar materialele din interior ne aduc aminte de prețul scăzut. Când tragi linie însă, ieși pe plus.

DATE TEHNICE
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4300 × 1785 × 1585 mm. Ampatament: 2600 mm. Portbagaj: 430-1230 l. Rezervor: 47 l
Tren de rulare
Suspensie față MacPherson, spate semirigidă. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 215/55 R17
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată 8 trepte
Propulsie
Motor termic: benzină, L4, 1373 cm3, putere maximă 95 kW (129 CP), cuplu maxim:
235 Nm/2000–3000 rpm. Motor electric: funcție de starter-generator, putere maximă 10 kW
(14 CP), cuplu maxim 53 Nm/500 rpm, baterie 0,38 kWh
Performanțe
0–100 km/h……….10,2 s
Viteză maximă……195 km/h
Consum mediu…..6,1 l/100 km
Emisii CO2………..139 g/km
Preț de bază
Suzuki S-Cross Hybrid 6AT AllGrip Passion…. 23.500 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?