Vremea schimbătoare de la Silverstone face imposibil de prezis o strategie clară pentru echipele de Formula 1.
Formula 1 se reunește la Silverstone, adevărata casă a motorsportului britanic (opt echipe de Formula 1 au sediul în Marea Britanie) și, desigur, a doua cursă de casă pentru Pirelli, care are la Didcot, la doar o oră distanță de Silverstone, „centrul de excelență“ și cel mai important hub logistic al companiei.
Circuitul este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai rapide din calendarul competițional și unul care supune pneurile unor forțe foarte mari. Dificultatea condițiilor de cursă este amplificată de vremea schimbătoare, cu mari șanse de ploaie de-a lungul weekendului, o gamă mare de temperaturi ambientale și rafale de vânt, aceste lucruri putând face uneori dificilă analizarea datelor obținute în antrenamentele libere față de condițiile de cursă. Pirelli a nominalizat cele mai dure două compoziții din gamă, pneurile hard P Zero Orange și pe cele medii P Zero Alb, pentru a face față solicitărilor de la Silverstone.
Nico Rosberg câștigă în Austria
Echipele tind să utilizeze forțe de apăsare medie și mare pentru a obține cele mai mari viteze posibile în virajele rapide de pe parcursul primei jumătăți de tur. Aceste setări nu sunt însă un handicap mare pentru liniile drepte foarte scurte și cu zone scurte de frânare. Ceea ce poate face ca depășirile să fie dificil de efectuat!
Silverstone este un circuit solicitant datorită cursivității pistei, ceea ce înseamnă că pneurile sunt constant supuse diverselor forțe: uneori, chiar mai multe forțe diferite apasă asupra lor în același timp. Vârful accelerațiilor laterale atinge 5 G, în timp de temperatura la suprafața pneurilor poate trece de 110 grade Celsius.