Ultima sesiune de teste dinaintea sezonului 2014 complică şi mai mult apele în Formula 1. Mercedes continuă să fie motorul cel mai performant, chiar dacă Force India a fost echipa care a ocupat primul loc. În schimb, echipele propulsate de Renault rămân la coada plutonului.
Force India Mercedes, #11 Sergio PerezPlecat de la McLaren cu coada între picioare, Sergio Perez dovedeşte că Force India nu a greşit când l-a adus ca al doilea pilot al echipei. Mexicanul a reuşit cel mai rapid tur al său în prima parte a zilei, iar timpul nu a mai putut fi depăşit pentru că echipele s-au concentrat pe setările pentru cursă. Sau, pentru există şi asemenea cazuri, pe rezolvarea problemelor tehnice.
Conform informaţiilor oferite de comunicatele de presă, toate echipele cu motorizare Mercedes au pus accentul pe reglajele pentru Grand Prix-uri. În această situaţie, nici nu este de mirare că timpii au fost sensibil mai slabi decât cei înregistraţi în testul de săptămâna trecută, tot în Bahrain.
Testele din Formula 1. Rezumat complet
După câţiva ani în care s-a plimbat pe la mijlocul grilei, Williams pare să revină în fruntea plutonului. Pregătirea aerodinamică şi simularea de cursă au fost punctele principale de pe agenda echipei din Grove. Totuşi, spre finalul zilei, Valtteri Bottas a parcurs şi câteva reprize scurte, astfel că timpul reuşit pe un tur l-a dus până pe locul al doilea în clasamentul neoficial.
Probleme de încălzire pentru Red Bull Racing
În prima parte a zilei, Ferrari, pentru care a evoluat Kimi Raikkonen, a avut de rezolvat mici disfuncţionalităţi. Dar, pe măsură ce a trecut timpul, campionul lumii din 2007 a acumulat kilometri importanţi în cockpitul F14T, iar timpii săi s-au îmbunătăţit şi a încheiat cu a treia performanţă. Evoluţia finlandezului s-a încheiat cu câteva minute înainte de închiderea circuitului, pentru că monopostul Ferrari s-a oprit pe linia dreaptă secundară.
Echipele care au impus ritmul la testul de săptămâna trecută, Mercedes şi McLaren, au avut reprezentaţii discrete, punând accentul pe reglaje pentru cursă. În schimb, Red Bull şi Lotus au avut parte de o nouă zi cu probleme. Daniel Ricciardo a parcurs 32 de tururi în sesiunea de dimineaţă, după care problemele de supraîncălzire au împiedicat ieşirea monopostului pe circuit până înainte de finalul zilei. După cum au afirmat inginerii echipei, necazurile au fost cauzate mai degrabă de întregul pachet decât de motorul Renault.
Nici la Lotus nu a fost situaţia mai bună. Echipa a oprit programul mai devreme decât şi-ar fi dorit ca urmare a problemelor cu noua configuraţie a evacuării. Cum s-a luat decizia trecerii la vechea soluţie, mecanicii s-au pus pe lucru, ceea ce a făcut ca Maldonado să aibă o evoluţie scurtă la penultima apariţie înaintea începerii sezonului din Formula 1.
A fost cea mai bună zi pentru Marussia, cu 44 de tururi trecute în dreptul lui Max Chilton, penultimul într-un clasament încheiat de Caterham. Pentru echipa malaysiană a evoluat Kamui Kobayashi, însă a parcurs doar 19 tururi din cauza problemele de fiabilitate ale monopostului CT05.
Rezultatele primei zile de teste din Bahrain
1. Sergio Perez (Mexic – #11 Force India Mercedes) 1:35,290 (105 tururi)
2. Valtteri Bottas (Finlanda – #77 Williams Mercedes) 1:36,184 (128 tururi)
3. Kimi Raikkonen (Finlanda – #7 Ferrari) 1:36,432 (54 tururi)
4. Nico Rosberg (Germania – #6 Mercedes) 1:36,624 (89 tururi)
5. Adrian Sutil (Germania – #99 Sauber Ferrari) 1:37,700 (89 tururi)
6. Kevin Magnussen (Danemarca – #20 McLaren Mercedes) 1:37,825 (109 tururi)
7. Daniel Ricciardo (Australia – #3 Red Bull Renault) 1:37,908 (39 tururi)
8. Max Chilton (Marea Britanie – #4 Marussia Ferrari) 1:38,610 (44 tururi)
9. Daniil Kvyat (Rusia – #26 Toro Rosso Renault) 1:39,242 (55 tururi)
10. Pastor Maldonado (Venezuela – #13 Lotus Renault) 1:40,599 (31 tururi)
11. Kamui Kobayashi (Japonia – #10 Caterham Renault) 1:42,285 (19 tururi)
Comentarii închise.