Formula 1 vine cu un nou regulament tehnic pentru 2014. Din acest motiv, interpretările designerilor au dat naştere la tot felul de soluţii, dar parcă nici una nu este aşa ciudată precum cea adoptată de Toro Rosso.
Pentru că “nasul” monoposturilor de Formula 1 trebuie să fie foarte jos, inginerii de la Toro Rosso au dat impresia că STR9 este un derivat al monopostului de anul trecut, la al cărui s-a adăugat o prelungire nefirească. De altfel, chiar după prezentarea de la Jerez, directorul tehnic James Key a declarat că echipa sa nu exclude adoptarea unei soluţii inspirată de la Lotus.
“Am căutat să facem ceva similar, dar să nu semene complet. Per total, liniile sunt foarte similare”, a declarat Key după lansare. “Teoretic, pare o abordare pozitivă, dar practica dovedeşte că este mai mult coborât pentru că am preferat varianta mai sigură. Însă, fără îndoială, 2014 va fi anul în care vom avea cele mai multe schimbări de-a lungul sezonului. Dacă soluţia scornită de Lotus se dovedeşte de succes, poate că o vom adopta şi noi.”
În timp ce “nasul” monopostului Toro Rosso a fost asemănat cu o trompă de elefant, varianta propusă de Lotus, care a fost văzută doar în fotografii, a fost botezată “colţi de fildeş”. Întrebat de ziarişti, Key nu a negat faptul că a fost o dispută aprinsă în cadrul corpului tehnic cu privire la varianta care va fi pusă în practică. Eleronul faţă este cel care dictează fluxul de aer, aşa că “nasul” trebuia stabilit timpuriu în procesul de design pentru a afla cum influenţează restul monopostului.
În trecut, echipele de Formula 1 erau adeptele filosofiei conform căreia “nasul” trebuia să fie cât mai ridicat astfel încât aerul să fie direcţionat pe sub maşină. “De când au început lansările, am văzut numeroase idei, foarte interesante, dar cea a echipei Ferrari pare cea mai radicală”, a completat Key.





În privinţa piloţilor, Toro Rosso l-a pierdut pe Daniel Ricciardo în favoarea “suratei” mai mari Red Bull Racing. În locul său a fost cooptat rusul Daniil Kvyat, campion în Formula Renault 2.0 Alps (2012) şi în GP3 Series (2013), care va fi coechipierul “veteranului” Jean-Eric Vergne.