Home Știri GM aniversează 500 de milioane de autovehicule produse

GM aniversează 500 de milioane de autovehicule produse

de

Începând cu 1908, grupul General Motors, din care fac parte mărcile Opel, Cadillac și Chevrolet, a produs 500 de milioane de autovehicule.

1430807038427

General Motors a sărbătorit astăzi atingerea unei borne impresionante în ceea ce priveşte producţia auto, cu care niciun alt producător auto nu se poate mândri : de la înfiinţarea companiei în 1908, peste 500 de milioane de autovehicule au fost livrate clienţilor din întreaga lume.

Opel, una dintre mărcile cu tradiţie bogată a grupului, a avut o contribuţie majoră în acest sens: producătorul auto german a construit 68 de milioane de autovehicule, majoritatea acestora la fabrica principală din Rüsselsheim, locul unde a fost sărbătorită această realizare.

„Pe parcursul anului 2015, ne așteptăm să vindem mai mult de 1.000 de vehicule noi în fiecare oră, timp de 24 de ore pe zi”, a declarat Mary Barra, CEO GM. „Acest ritm va cumula aproape 10 milioane de autovehicule, mai multe decât oricând în istoria noastră. Privesc acest extraordinar volum de 10 milioane ca pe 10 milioane de oportunități de demonstra ce fel de companie suntem și de a spune mulțumesc.”

1430807038427 (1)

România, parte a istoriei GM: „Opel Olympia este un produs al lui General Motors”

Istoria GM – Opel are corespondent și în piața și cultura automobilului în România, încă de la debutul secolului trecut. Mărcile General Motors erau o normalitate pe șoselele României interbelice, în timp ce apartenența Opel la concernul american reprezenta un loc comun. Reclamele vremii menționează ascendentul dat produsului Opel de brandul GM: „Opel Olympia este produs de către secția europeană a lui General Motors”, „Opel Pullman, produs al diviziei europene a firmei mondiale General Motors”.

Pentru cât de prolifice erau atât piața auto românească, cât și mărcile ce reprezentau grupul GM la noi în țară în perioada dintre cele două războaie mondiale, stă mărturie activitatea de comunicare de marketing din ziarele vremii, precum Motor și Adevărul.

O analiza a reclamelor comerciale utilizate de grupul GM în perioada interbelică în România nu le face importante doar din perspectiva chestiunilor legate de grafică și numele firmelor distribuitoare, ci și pentru mesajele reclamelor, care sunt extrem de directe.

Bogdan Coconoiu, pasionat al automobilului și Președinte Retromobil Club România, a colectat câteva astfel de materiale din presa timpului: “Posesorii de astăzi ai unor automobile GM vor constata cu siguranță că aceste mesaje sunt valabile și astăzi pentru mărcile în cauză. Acest fapt reflectă soliditatea acestor brand-uri, care și-au păstrat valorile și imaginea pe piața producătorilor de automobile. Am încercat în cele de mai jos o analiza punctuală, pe marci, a acestor reclame.”

1430807038427

Articole similare