Familia GTS de la Porsche s-a mai îmbogățit cu doi noi membri – Panamera GTS și Panamera GTS Sport Turismo. În plus, constructorul german ne vorbește de era electrică, în timp ce mărci precum Skoda sau Mitsubishi ne promit și ele propriile modele noi.
Doza zilnică de lux și sportivitate are o nouă denumire – fanii seriei Panamera pot de acum selecta noua versiune GTS, iar în cazul în care vor o combinație care să includă și ceva versatilitate, atunci modelul de selectat devine Panamera Panamera GTS Sport Turismo. Inima ambelor modele este cunoscutul propulsor dublu-turbo V8 de 4 litri, care în varianta GTS propune 460 CP / 620 Nm. Astfel, noile GTS se interpun între modelele standard și variantele Turbo, oferind valențe sportive inclusiv prin intermediul suspensiei adaptive special adaptată – garda la sol a fost redusă, în timp ce sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management) a fost și el recalibrat. Ambele modele vor sprinta la 100 km/h în 3,9 secunde, însă varianta Sport Turismo va atinge o viteză maximă ceva mai „mică”: 289 față de 292 km/h.
Noutățile de la Porsche nu se încheie aici, deoarece compania din Stuttgart a decis să ne împărtășească și ideile sale cu privire la era electrificării promovată de noul Taycan. Astfel, după investiții de șase miliarde de euro, 1.200 de angajați noi exclusiv pentru lansarea Taycan, dezvoltarea continuă a producției Porsche 4.0 și o campanie de formare specială, totul este pregătit pentru începerea producției noului sportiv electric. „Estimăm că peste 50% din modelele Porsche livrate începând din 2025 vor fi electrificate”, declară Lutz Meschke, vicepreședinte al Consiliului Director în cadrul Porsche. Noua linie de producție și asamblare pentru Taycan, a fost construită ca ”o fabrică în interiorul unei alte fabrici”, la unitatea principală de producție din Zuffenhausen. Procesul de producție este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, obiectivul viitor al producției fiind stabilirea unei fabrici cu impact total zero.
Skoda are o aniversare importantă de marcat astăzi – pe 16 octombrie 1868, în urmă cu 150 de ani, se năștea co-fondatorul companiei Václav Klement, în Boemia centrală. Și se pare că producătorul ceh are de ce să își sărbătorească fostul manager, considerat un antreprenor ambițios, cu vederi largi. Astfel, compania a dezvăluit într-un nou teaser noul nume al modelului care va sosi să înlocuiască seria Rapid – după doar o generația Skoda adoptă pentru succesorul din clasa compactă denumirea Scala. Provenit din limba latină, Scala înseamnă scară – o semnificație care denotă dorința Skoda de a urca noua compactă în ierarhie, de la un model foarte accesibil la unul cu aspirații mai înalte.
În plus, compania cehă a dezvăluit și primele schițe computerizate cu noua versiune de top pentru SUV-ul de clasă mare Kodiaq. Este vorba despre mult discutata versiune coupé-SUV, care va purta numele Kodiaq GT și va fi un model dedicat exclusiv pieței din China. Astfel, compania va avea o gamă mai extinsă de SUV-uri în China, decât acasă în Europa – formată din Kamiq (tot o exclusivitate), Karoq, Kodiaq și Kodiaq GT. Cu un pavilion mai coborât, dar în continuare cu cinci uși și cam aceleași dimensiuni, Kodiaq GT nu pare să difere prea mult de versiunea standard – însă cel mai probabil va primi numeroase opțiuni premium în plus.
Nu în ultimul rând, am aflat de la constructorul japonez Mitsubishi data exactă când va prezenta întregii lumi o nouă generație a faimosului cărăuș L200. După patru decade de pickup-uri dure, precum și peste 4,7 milioane de exemplare produse din seria sa încă din 1978, Mitsubishi va anunța succesorul oficial al modelului L200 pe 9 noiembrie: Series 6 Mitsubishi L200. Deocamdată nu avem nici o informație oficială despre noua generație, însă din fericire fanii nu vor avea prea mult de așteptat.