După 5 ani de așteptare, prima Honda Civic Type R din istorie cu motor supraalimentat a debutat în cadrul Salonului auto de la Geneva.
Civic Type R este primul model Honda la nivel mondial care va beneficia de noul propulsor 2.0 VTEC Turbo, unitate ce va oferi cel mai ridicat nivel de performanță din istoria de 22 de ani a gamei Type R. Noul propulsor beneficiază de injecție directă, tehnologie VTEC și o turbină de ultimă generație pentru a oferi performanțe excelente în segmentul hot hatch-urilor cu tracțiune față: 310 CP/6500 rpm și 400 Nm/2500 rpm. Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC Turbo va păstra caracteristica tradițională a motoarelor Honda pe benzină, având zona roșie a turometrului marcată la 7000 rpm. Grație tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantități importante de cuplu încă de la turații inferioare, în timp ce configurația turbinei va susține performanțele pe întreaga plajă de turație a motorului. Puterea este transmisă roților din față exclusiv prin intermediul unei transmisii manuale cu șase trepte, această soluție fiind aleasă pentru a pune bazele unei relații cât mai directe între mașină și șofer.
Noul Type R afișează performanțe excelente și reușește să realizeze sprintul 0–100 km/h în doar 5.7 secunde, viteza de top fiind de 270 km/h. Conform oficialilor mărcii, ambele valori stabilesc referințe în clasa hot hatch-urilor cu tracțiune față.
Viteza de top de 270 km/h a fost posibilă datorită unui profil aerodinamic extrem de avansat, obținut în urma designului asistat de computer și a testelor în tunelul aerodinamic de la Centrul de dezvoltare din Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltată și unitatea de propulsie pentru monopostul de F1 McLaren-Honda). Unul dintre elementele aerodinamice cu rol esențial în ecuația optimizării curenților de aer este podeaua plată a caroseriei care, împreună cu difuzorul aerodinamic din partea posterioară a mașinii, generează o zonă de curenți de aer ce cresc apăsarea mașinii la viteze ridicate.
Pentru a folosi la maximum resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 mm în față, cu etriere cu patru pistonașe. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special împreună cu un reputat producător mondial, ce vor fi montate pe jante pe 19 inchi, cu design exclusiv.
O premieră tehnologică aplicată noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce permite controlul independent pe fiecare roată, cu scopul de a limita efectele nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de accelerație/frânare sau schimbare de direcție. Gestionarea atentă a mișcărilor verticale ale roților generează o ținută de drum extrem de stabilă, importantă atât în plan dinamic, cât și atunci când vorbim despre confort în exploatarea de zi cu zi.
Comentarii închise.