Home ȘtiriIndustrie Hyundai și Kia anunță dezvoltarea unei baterii cu stare solidă cu Factorial Energy

Hyundai și Kia anunță dezvoltarea unei baterii cu stare solidă cu Factorial Energy

de George Grosu

Producătorii de automobile sud coreeni Hyundai și Kia își vor uni forțele cu compania americană Factorial Energy din Massachusetts pentru dezvoltarea unui nou tip de baterie.

Bateria cu stare solidă reprezintă un cuvânt de interes în acest moment, deoarece producătorii de automobile caută modalități pentru demararea dezvoltării pentru a o putea introduce cât mai repede posibil în producția de serie pe un automobil cu propulsie electrică. Toyota ar putea fi primul producător auto care  care propune o astfel o astfel de baterie pregătită să fie implementată pe un automobil electric de serie, dar marele duo auto din Coreea de Sud, format din producătorii Hyundai și Kia, tocmai și-a anunțat propriul proiect de dezvoltare a bateriilor cu stare solidă.

Producătorii auto din Coreea de Sud, Hyundai și Kia, nu o vor dezvolta însă singuri și vor colabora împreună cu o companie americană numită Factorial Energy având sediul în Woburn, Massachusetts, care își dezvoltă deja propria tehnologie solid-state. De fapt, potrivit comunicatului de presă oficial de la Hyundai, Factorial Energy a dezvoltat recent acest tip de tehnologie în stare solidă. În același timp, aceștia abordează problemele cheie care împiedică adoptarea pe scară largă de către consumatori a vehiculelor electrice: autonomia și siguranța.

Progresele companiei Factorial Energy se bazează pe FEST (Factorial Electrolyte System Technology), care folosește un material electrolit solid brevetat care permite performanțe sigure și fiabile ale celulei cu electrozi de înaltă tensiune și de mare capacitate fiind scalat în celule de 40Ah care funcționează la temperatura camerei.

FEST este mai sigur decât tehnologia convențională litiu-ion, extinde autonomia de rulare cu 20 până la 50% și este compatibil cu drop-in pentru o integrare ușoară în infrastructura existentă de producție a bateriilor litiu-ion.

Hyundai nu specifică cât de mult se traduce în mile autonomia în cazul utilizării tehnologiei respective sau pe ce își bazează cifrele de producție, dar cu până la 50% mai multă autonomie decât bateriile convenționale cu litiu-ion reprezintă cu siguranță o creștere demnă de remarcat. Ei menționează, de asemenea, că această tehnologie este mai sigură decât tehnologia curentă în prezent și că se apropie, de asemenea, de o paritate a costurilor cu celulele litiu-ion utilizate în prezent.

Intervalul de timp în care va fi implementată această tehnologie de cei doi producători auto sud coreeni nu a fost specificat în comunicatul de presă care anunță această colaborare. Spre deosebire de Toyota, care intenționează să implementeze o baterie cu stare solidă pe un prototip în acest an sau BMW în anul 2025, acest efort comun nu are o dată stabilită pentru realizarea unui prototip sau a unui automobil pentru producția de serie.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?