Home Retro Două exclusive Mercedes-uri 560 SEC Koenig și 300 CE 3.4 AMG scoase la licitație

Două exclusive Mercedes-uri 560 SEC Koenig și 300 CE 3.4 AMG scoase la licitație

de George Grosu
blank

Pe data de 6 noiembrie, cunoscuta casă de licitații RM Sotheby’s va scoate la vânzare două coupe-uri Mercedes deosebit de rare și performante: 300 CE 3.4 AMG Brabus și 560 SEC Koenig Kompressor.

Destul de mulți specialiști consideră Clasa S Coupe (SEC) din seria W 126, prezentată în urmă cu 40 de ani la Salonul Auto de la Frankfurt, drept unul dintre cele mai frumoase modele din istoria Mercedes. Însuși designerul Bruno Sacco care a creat stilul modelului, conduce un exemplar 560 SEC din 1989 de culoare albastru închis și care consideră: „Coupe-urile sunt modele cu personalitate în cadrul unei game”.

Ar fi dus vreodată Bruno Sacco exemplarul său 560 SEC lui Willy König? Mai mult ca sigur că nu. Fostul pilot de curse și specialist pe tuning a adus modificări atât de ordin tehnic cât și stilistic la numeroase modele din anii ’80 și ’90 de la constructori prestigioși precum: Ferrari, Jaguar, Mercedes și Porsche. Sub numele „Koenigs-Specials” a realizat în special numeroase caroserii atrăgătoare cu lățimi majorate cu stil sportiv extrem și pneuri extra-large montate pe jante foarte adânci.

Fostul proprietar al unui 560 SEC din 1990 și-a dorit ambele modificări atât de ordin tehnic cât și stlistic, comandând un compresor Albrex pentru supraalimentarea motorului și kit-ul Breitbau în „Versiunea II” pentru exemplarul său. Koenig a remodelat barele de protecție, pasajele roților și pragurile, iar la partea din spate a modelat un eleron discret. Sub extensiile respective se găsesc montate jante marca OZ de 17 țoli, care probabil arătau la acea vreme ca niște cauciucuri în format Cinemascope. Un kit de compresor Albrex din Austria a crescut puterea celui mai puternic motor din seria W126 de la Mercedes de la 272 la 406 CP.

Coupe-ul, vopsit în culoarea albastru închis metallic 199, a fost comandat de proprietarul său cu numeroase dotări suplimentare: instalație de aer condiționat cu control automat, ASR și computer de bord, ca să numim doar câteva din cele de top de pe lista de echipamente. Coupe-ul s-a aflat în proprietatea unui japonez până în anul 2014 când a fost achiziționat de un colecționar din Marea Britanie. Până în anul 2021 au fost efectuate diverse lucrări de intreținere, facturile pentru aceste operațiuni fiind disponibile conform RM Sotheby’s. Au fost investite în total 15.000 de lire sterline (echivalentul a 17.780 de euro) iar kilometrajul arătă în prezent un număr de 91.275 km rulați. RM Sotheby’s estimează prețul de vânzare cuprins între 145.000 și 175.000 de euro.

Dacă în cazul modelului Clasa S din Seria W126, motorul V8 de 5,6 litri al celei mai performante versiuni respectiv 560 SEC dezvolta 272 CP, în cazul modelului contemporan din Seria W124 Coupe, puterea ajungea la 220 CP. Cel mai puternic motor a fost M-104 cu 6 cilindri în linie, cu o capacitate de 3 litri în cazul versiunilor 300 CE-24 și 3,2 litri la 320 CE / E 320 Coupe, acest lucru era valabil dacă clienții nu optau pentru un kit de majorare a capacității și implicit a puterii de la cei mai cunoscuți tuneri agreați de Mercedes, AMG sau Brabus. Cei de la AMG ofereau în acea perioadă o versiune de motorizare de 3,4 litri care dezvolta 270 CP. Doar 25 de cumpărători ai variantei coupe au comandat motorul de 3,4 litri dezvoltat de cei de la AMG.

Primul proprietar al acestui exemplar de coupe 300 CE 3.4 AMG scos acum la licitație, a mai comandat o transmisie automată cu cinci trepte, diferențial aublocant cu alunecare limitată (ASD), trapă acționată electrică, instalație de aer condiționat și kit Sportline. Ulterior Brabus a transformat coupe-ul AMG într-un „widebody” – cu această caroserie mai lată. W 124 C vine cu un look asemănător cu cel al versiunii de top contemporană 500E oferită exclusiv în varianta berlină, inclusiv faruri de ceață în spoilerul frontal. Elementele de culoare neagră mată din grila radiatorului, jantele de 16 țoli de culoare neagră lucioasă și țevile de evacuare duble teșite indică în mod clar originea Brabus. La fel ca și caroseria, barele de protecție și pragurile laterale sunt vopsite în culoarea albastru închis metalizat.

Acest exemplar a rămas în Europa până în anul 2002 când a fost exportat în Japonia unde a fost păstrat 13 ani. În 2015, coupe-ul a ajuns în Marea Britanie iar potrivit casei de licitații RM Sotheby’s, acesta a primit lucrări de întreținere în valoare de peste 5.600 de lire sterline (echivalentul a 6.600 de euro) în ultimii șase ani. Printre altele, s-au reînnoit garniturile de pe chiulasa, capetele și tijele supapelor și au fost înlocuite lagărele motorului și pompa de apă. Acest exemplar are în prezent 101.419 km rulați. Potrivit RM Sotheby’s, singurul 300 CE AMG 3.4 widebody are o estimare cuprinsă între 60.000 și 70.000 de euro.

Foto: RM Sotheby’s

blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
Cockpit Mercedes 560 SEC Koenig Kompressor
blank
91.275 km rulați
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
Cockpit Mercedes 300 CE 3.4 AMG Brabus
blank
101.419 km rulați

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?