Home Știri Inovații BMW pentru CES 2015

Inovații BMW pentru CES 2015

de

O serie de senzori noi vor permite BMW să demonstreze mai multe inovații în cadrul CES 2015 (6-9 ianuarie, Las Vegas).

P90170865_highRes

BMW i3 va fi prezent la CES 2015

BMW vrea să aducă mașina autonomă cât mai aproape de realitate. Această evoluție reprezintă un nou standard definit de specialiştii BMW Group pe drumul spre o mobilitate individuală fără nici un fel de accidente – cu șofer, dar şi în modul complet automat, fără pilot.

BMW Seria 7 se apropie de lansare

Platforma pentru o prespectivă de 360 de grade în evitarea coliziunii este reprezentată de poziţia sigură şi recunoaşterea mediului. Automobilul de cercetare este un model BMW i3. Patru scanere laser avansate înregistrează mediul şi identifică cu precizie obstacole precum coloanele, de exemplu, într-o parcare supraetajată.

P90170869_highRes

Dacă automobilul se apropie prea repede de un zid sau o coloană, sistemul frânează automat pentru a preveni ameninţarea de coliziune. Cu mare precizie şi cu spaţiu de rezervă, automobilul este oprit complet. În cazul în care conducătorul virează pentru evitarea obstacolului sau schimbă direcţia, sistemul eliberează frâna. Acest sistem susţine conducătorul într-un mediu cu vizibilitatea redusă şi are o contribuţie suplimentară la îmbunătăţirea siguranţei şi a confortului. Asemenea tuturor sistemelor BMW de asistare, intervenţia conducătorului atuo dezactivează intervenţia sistemului.

P90170871_highRes

BMW a reuşit să obţină control complet automat al automobilului prin conectarea sistemului de senzori ai automobilului şi a hărţii digitale. Aceasta evită dependenţa de semnalul GPS, care nu este cel mai precis în parcările supraetajate. Pe lângă senzorii laser, automobilul de cercetare are la bord atât unităţile de procesare, cât şi algoritmii necesari, ceea ce înseamnă că-şi poate determina poziţia exactă în parcare, poate monitoriza perfect mediul înconjurător şi poate efectua navigaţie independentă şi complet automată. Nu este necesar ca parcările să fie echipate, de exemplu, cu infrastructură complexă pentru a permite automobilelor să se orienteze şi să navigheze în siguranţă.

Sistemul marchează mulţi ani de evoluţie continuă a condusului autonom pentru maneverele de parcare. Deja în 2006, BMW prezenta un prototip, bazat pe generaţia anterioară de BMW Seria 7, care controla complet autonom intrarea şi ieşirea din spaţiile înguste de parcare. Astfel conducătorul evita problemele de a ieşi din automobil acolo unde spaţiul este limitat. O dată cu lansarea noilor BMW i3 şi BMW X5, la sfârşitul anului trecut, BMW a prezentat un sistem de parcare laterală autonom pe un automobil de serie.

Articole similare

Comentarii închise.