Home Retro Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP realizată de Thornley Kelham

Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP realizată de Thornley Kelham

de George Grosu
blank

Specialistul britanic pe brandul italian Lancia, Thornley Kelham, a finalizat recent o Lancia Aurelia în stil outlaw, mai puternică, mai joasă și cu 75 kg mai ușoară decât originalul model.

Restomod-urile, așa cum știm acum din diferitele conversii ale modelelor Porsche 356 și 911, deseori ies în evidență comparativ cu varianta originală. Cu aceste modele clasice restomod, de multe ori nu este destul de clar dacă sunt încă clasice, sunt contemporane și dacă este chiar permis? Conversia legendarului model Lancia Aurelia realizată de către restauratorul britanic specializat pe brandul Lancia, Thornley Kelham, care, conform propriei sale relatări, restaurează modele clasice de la Alfa Romeo și până la Rolls-Royce și lucrează la nivel de concurs de eleganță în Cotswolds între Swindon și Gloucester, unde își desfășoară activitatea tocmai în acest segment interesant. După diverse restaurări ale modelului original Aurelia, acesta a realizat mai nou o conversie venită din partea unui client mai pretențios.

Cu modelul Aurelia lansat în anul 1950, Lancia a dezvoltat un automobil pentru pasionații de inovații tehnice, personalități și piloții de curse. Varianta Coupe cunoscută ca GT, era potrivită pentru participarea cu succes la curse celebre precum Mille Miglia și 24h de la Le Mans, Spider-ul este încă considerat unul dintre cele mai frumoase automobile din lume, iar Berlina avea deja implementate unele soluții tehnice aplicate în premieră pe un automobil de serie: motor cu 6 cilindri dispuși în V și realizat din aluminiu, suspensie spate independentă (pe primele două serii) și transmisie transaxle (cutia de viteze, ambreiajul și diferențialul într-un bloc comun pe puntea spate).

Datorită utilizării soluției tehnice transaxle, greutatea este distribuită uniform iar tamburii din spate de la sistemul de frânare de tip in board, montați la ieșirea diferențialului și semi-axelor suspensiei spate De Dion sau cu axă rigidă (în funcție de anul de fabricație) care reduc de asemenea masele. Oricât de mult de avansată din punct de vedere tehnic a fost Aurelia la momentul lansării în 1950, Lancia nu a încetat să o îmbunătățească și după debutul său. Până în anul 1957 au fost comercializate un număr de șase serii, câte una aproape în fiecare an. De-a lungul timpului, capacitatea motorului V6 a crescut de la 1,75 la 2,5 litri, iar puterea s-a dublat de la 57 la 118 CP.

Acestea reprezentau valori uriașe în urmă cu 70 de ani, când automobilele de producție europeană dispuneau de motoare care dezvoltau în medie 40 CP chiar dacă în prezent nu reprezintă prea mult în comparație cu propulsoarele moderne. Prin urmare, Thornley Kelham a implementat un motor V6 de 3,2 litri de origine Alfa Romeo pe restomod-ul Aurelia, deși una din condițiile proiectului pentru restauratorul britanic era să utilizeze un motor Lancia autentic. De fapt, motorul respectiv a echipat relativ recent, modele Lancia precum Kappa sau Thesis, chiar dacă este cunoscut faptul că s-a aflat și în dotarea unor diverse modele de la Alfa Romeo în ultimele două decenii. În cazul modelului Aurelia restomod, mulțumită unor îmbunătățiri aduse la chiulasă și sistemul electronic de injecție, motorul V6 de 3,2 litri dezvoltă 300 CP comparativ cu 245 CP cât furniza în versiunea de serie.

În același timp, restauratorul britanic a redus greutatea modelului Aurelia cu 75 de kilograme prin utilizarea aluminiului în cazul capotei motorului, capacul portbagajului și a portierelor. De asemenea, specialistul britanic a reconstruit complet caroseria dintr-un metal mai ușor și a redus înălțimea prin coborârea plafonului și reducerea înălțimii parbrizului.

Ca sursă de inspirație pentru acest proiect a fost folosit un exemplar Aurelia GT găsit de echipa specialistului britanic în unele fotografii din revistele dedicate automobilelor clasice și cu care a concurat pilotul italian privat Giovanni Bracco. Acesta a obținut locul doi în cursa Mille Miglia din 1951 și a câștigat la clasa sa în cursa de 24h de la Le Mans din același an. Același Bracco s-a clasat pe primul loc în alte trei curse: 6h de anduranță de la Pescara precum și în cursele de noapte de la Caracalla și Carrera Panamericana. Exemplarul de Aurelia pilotat de Giovanni Bracco cu numărul de șasiu 1010 avea echipat un motor V6 de 2 litri îmbunătățit și un plafon coborât. Același look a fost folosit ca model pentru proiectul Outlaw de Lancia Aurelia realizat de către Thornley Kelham. Restaurarea ambelor exemplare, a necesitat numeroase ore de lucru. Astfel, restaurarea exemplarului de Aurelia pilotat de Bracco a durat 4.000 de ore în timp ce Outlaw-ul Aurelia a necesitat chiar 5.000 de ore, numai 800 dintre acestea fiind calculate pentru vopsire și lucrările pregătitoare acestei operațiuni.

Foto: Thornley Kelham

blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Lancia Aurelia B20 GT Outlaw de 300 CP by Thornley Kelham
blank
Cockpit
blank
Interior

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?