Una dintre modificările codului fiscal, ce a intrat în vigoare la 1 februarie, pune în pericol leasingul operațional.
Limitarea deductibilității costurilor cu amortizarea la 1500 de lei pe lună lovește direct în firmele care activează pe piața leasingului. În cazul celui operațional, unde autovehiculele practic sunt doar închiriate de client, acest lucru se traduce prin creșterea cheltuielilor nedeductibile și, prin aceasta, resurse mai mici de reinvestit, iar în faza a doua, înseamnă vânzări mai slabe pentru dealerii de mașini noi. Prevederea se aplică inclusiv pentru contractele în derulare și afectează vehiculele cu o valoare de peste 20.000–25.000 de euro (în funcție de durata contractului de leasing).
Conform datelor centralizate de Asociația Societăților de Leasing Operațional (ASLO), piața a crescut în 2012 cu 11% față de anul anterior, ajungând la 41.500 de unități în administrare. Cele mai mari societăți care activează în acest segment al pieței sunt LeasePlan, cu o cotă de 18%, urmată de ALD Automotive și Porsche Mobility, fiecare cu o cotă de piață de 17%.
Pentru 2013, este prevăzută o creștere de 10% a numărului de vehicule în administrarea societăților de leasing operațional, însă creșterea va fi afectată de Codul Fiscal. „Evoluția pieței locale depinde însă de soluțiile de dialog cu Ministerul Finanțelor Publice, pentru a excepta firmele de leasing operațional de la nou introdusele prevederi“, a declarat Bogdan Apahidean, președintele ASLO.
Comentarii închise.