Teste

Audi R8 V10 Plus

Datorită noii transmisii cu dublu ambreiaj, Audi R8 facelift intră acum în selectul club al celor mai performante mașini sport cu tracțiune integrală – prin varianta Plus, de 550 CP.

R8-V10plus-AH-001

Text: Jochen Übler. Foto: Achim Hartmann

La Ingolstadt se spune că întotdeauna se mai poate îmbunătăți ceva. La Quattro GmbH din Neckarlsulm se zice pur și simplu „Plus“. Audi R8 V10 Plus, pentru că noul vârf de lance al sportivelor cu motor median are și mai mulți cai înhămați sub capotă decât frații săi V8 de 430 CP și V10 de 525 CP.

Cu componente din fibră de carbon și 550 CP, Plus se află foarte sus în programul R8 care, după 5 ani de producție, a fost acum supus unui facelift. Un facelift foarte decent, trebuie să precizăm, cu faruri LED complet noi pentru toate versiunile Coupé și Spider și cu semnalizatoare dinamice care funcționează ca niște bare luminoase. Restul retușurilor la spoilere și bord sunt considerate detalii cosmetice sau dispar complet sub posteriorul impunător.

Acolo, în spate, se ascunde însă mult așteptata schimbare a gărzii la transmisia pe nume S, în loc de R tronic. Ceea ce înseamnă, de fapt, că, la acest automobil sportiv cu motor median, a sosit în sfârșit ambreiajul dublu. Cine își mai leagănă capul acum o face doar ca să aprobe satisfăcut. Oricum, datul involuntar din cap al pasagerilor la schimbările bruște de viteză s-a terminat.

Rămânem o vreme încremeniți când gălăgiosul V10 reușește, încă de la prima scânteie, să-și acopere zumzăitorul demaror cu un răcnet răgușit. După câteva secunde, clapetele din sistemul de eșapament se închid, iar motorul încadrat de fibră de carbon și leduri luminoase toarce într-un ralanti plasabil într-o societate civilizată. Punem selectorul în A și pornim.

La început, ambreiajul lamelar dublu re­ac­ționează cam iritat. Dar, după câțiva metri, se atinge temperatura ideală, iar R8 străbate elegant distanța de la un stop la celălalt. Treptele de viteză își lasă politicoase loc una alteia. Trenul de rulare sportiv, de serie, de la V10 Plus documentează acribic fiecare șină de tramvai, dar nu este nici prea aspru, nici tare ca piatra. E setat pentru o rigiditate sportivă, corespunzătoare mediului – da, cam acesta ar fi termenul corect. Nu degeaba a slăbit Plus cu 50 kg față de un V10 normal, a renunțat la materiale izolatoare și a trecut la dietă cu fibră de carbon. Deși mașina testată ajunge, cu rezervorul plin, la 1669 kg, este mai ușor cu 51 decât predecesorul său cu cutie automată cu șase trepte.