Teste

Cupa națiunilor

Șapte sportivi de șapte naționalități diferite și-au dat întâlnire, rezultând un studiu de caracter al unor mașini ilustre, de până la 50.000 de euro.

VGL-Sport-HDS-16

Text: Jochen Übler. Foto: Hans-Dieter Seufert

E zăpușeală la 35 de grade Celsius, și totuși se dă startul. Însă nu pentru Veyron sau 458 Italia, nici pentru 911, Corvette, Vantage sau GT-R. Astăzi trece la treabă eșalonul al doilea – nu trupa de milioane, ci adevărații artiști ai driblingului la prețuri acceptabile.

La 50.000 de euro se încheie preselecția. Cu 49.599 de euro, Mitsubishi Lancer Evolution MR intră și el în finală, împreună cu britanicul Lotus Elise S, americanul Chevrolet Camaro, teutonul VW Scirocco R, modernul francez cu numele pompos de Mégane Coupé Renault Sport TCe 265, jucăușul italian Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari și chilipirul cehesc al zilei, Škoda Fabia RS.

Un autentic RS pentru doar 20.022 de euro și o transmisie cu ambreiaj dublu care lucrează perfect: din punct de vedere optic nu este o mare realizare, și, din pricina asta, nici n-are șanse la podium. Cu atât mai puțin în varianta alb Candy, care este la fel de gratuită ca și calitatea îndoielnică a vopselei, și eleronul din prelungirea acoperișului.

Tipic Škoda. Fabia este un personaj realist, care își arată emblema RS doar la scaune și pe pielea de pe volan.  Un antrenament intens presupune altceva, însă scaunele moi sunt suficiente pentru a susține trupul pilotului. Pocnind din degete, „dirijorul“ Fabiei compune linia melodică din turație, alege vitezele de la manetă, apoi ascultă cântecelul micului compresor turbo și degustă, la drum lung, confortul trenului de rulare de serie.