Nouă ne plac automobilele clasice, însă recunoaștem că suntem din categoria celor care le iubesc chiar mai mult dacă mai au parte și de ceva îmbunătățiri menite să le facă un pic mai contemporane…
Poate de aceea rezonăm adesea cu proiectele tip „restomod” – dacă ele sunt realizate de specialiști cu experiență și mai ales plini de pasiune. Un bun exemplu ar fi East Coast Defender, un „garaj” american care inițial era preocupat doar de modificarea exemplarelor clasice de Land Rover Defender – ei acum au devenit ECD Automotive Design, după ce probabil au văzut că ideile lor restomod au fost preluate chiar și de britanicii de la Jaguar Land Rover Classic.
Astfel, sub noua titulatură, se pot juca cu o gamă mai largă de modele – motiv pentru care acum a apărut și seria ECD RRC – de la Range Rover Classic. Avantajul producției în serie mică (ECD este un constructor clasic, nu un tuner, deoarece are toate elementele de bază – de la proceduri de verificare a calității și fiabilității la o linie de asamblare) rezultă din posibilitățile aproape nelimitate de personalizare a fiecărei unități conform specificațiilor clientului. Astfel, acesta din urmă selectează – împreună cu un „lead designer” – versiunea de caroserie, trenul de rulare, motorizarea, și toate accesoriile – de la jante și roți la materialele și elementele funcționale din interior.
Apoi, un exemplar produs între 1987 și 1995 este găsit și construcția începe doar după ce totul a fost dezasamblat până la șasiu – automobilul din imagini este practic cu „titlu de prezentare”, deoarece conform specificațiilor clientului, fiecare exemplar va fi unicat. În plus, farmecul britanic va fi dublat de putere în stil american, deoarece majoritatea unităților sunt dotate cu propulsoare din așa-numita serie „from the crate” (producătorul produce motorul și toate accesoriile sale, „la cutie”), în acest caz fiind vorba despre un V8 modern General Motors LS3 de 6,2 litri, cu minim 420 CP dacă se optează pentru versiunea aspirată – cu turbo ajunge la peste 500 CP.
Călătoria noastră retro ne-a purtat din Marea Britanie în America, iar acum este timpul să ne oprim în Germania. Primul exemplu vine tot din partea unui mic producător de automobile în serie redusă – Memminger. Compania a luat ființă la sfârșitul decadei 1970 ca producător de oțeluri, însă a trecut la restaurarea de modele VW Beetle originale chiar înainte de începutul noului mileniu – aceasta devenind între timp activitatea sa principală. Acum ei au luat inspirat decizie de a prezenta propria interpretare modernă a clasicului Beetle – Roadster 2.7.
Desigur, puterea provine de la un motor boxer de 2,7 litri, răcit cu aer, ce produce cam 210 CP – legat la o transmisie cu cinci trepte și atașat de un șasiu tubular din oțel. Designul exterior este practic o încrucișare între originalul Beetle și un alt clasic – Porsche Speedster – în timp ce la interior tușele sunt ceva mai „moderne”. Elementele expuse ale șasiului și scaunele racing din tartan sunt cu siguranță și ele elemente majore de atracție – pe noi ne-au convins cu siguranță.
Și dacă tot am amintit de Porsche, vă putem spune că o vizită la Porsche Museum sau Porsche Tennis Grand Prix din Stuttgart până pe 29 Aprilie va prilejui și ceva reminiscențe de pe vremea când eram cu toții pasionați de jocurile de construcție Lego. Aceasta deoarece kit-ul Lego Speed Champions ce include fie un modern Porsche 911 RSR racecr și un clasic 911 Turbo 3.0 a servit drept sursă de inspirație pentru proiectul unui 911 Turbo în… mărime naturală.