Țintindu-i pe clienții aflați în căutarea unui model premium de clasă mare, Maserati Ghibli scoate la înaintare tot ce are mai bun marca italiană: exclusivism, lux și sportivitate.
Maserati Ghibli a debutat în România în cadrul unui eveniment fastuos, de unde nu au lipsit persoanele publice ale momentului. Modelul italian s-a simțit ca peștele în apă printre invitații eleganți, fiind într-o condiție fizică bună și purtând o costumație foarte bine croită. Lăsând metaforele deoparte, cel de-al doilea model cu patru uși al constructorului italian mizează pe o imagine distinsă și cu accente sportive evidente. Tehnic, împarte aceeași platformă cu Quattroporte, dar are numai 45% din piese comune. Este cu 29 cm mai scurt, ușor mai lat și cântărește cu 50 kg mai puțin. Aproximativ 50% din caroserie este construită din aluminiu, distribuția masei pe punți fiind echivalentă.
Care sunt concurenții?
Din punctul de vedere al poziționării pe piață, este greu de precizat dacă Ghibli concurează cu sedanurile clasice (Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes E-Class) sau cu coupé-urile cu patru uși ale aceleiași clase (Audi A7, BMW Seria 6 Gran Coupé și Mercedes CLS), linia caroseriei fiind undeva la mijloc între cele două abordări. Oricum, este clar că vorbim despre un model care joacă în aceeași ligă, chiar dacă anumite dotări de ultimă oră nu îi sunt accesibile. Interiorul e plăcut, folosește materiale bune calitativ, dar nu poate să egaleze rigoarea germană în cazul anumitor detalii. O caracteristică interesantă este pedalierul reglabil, care înlesnește găsirea unei poziții convenabile la volan. Fără a impresiona, centrala de comandă Touch Control se remarcă prin ecranul tactil foarte generos, de 8,4 inchi și care are un meniu destul de intuitiv.
Top 5 premiere la Salonul auto de la Shanghai
Trei motorizări, una diesel
Primul Maserati diesel are sub capotă un V6 de 3 litri și 275 CP. Dezvoltat inclusiv cu aportul celor de la Ferrari, conform spuselor oficialilor, motorul impresionează prin cuplul de 600 Nm și sunetul produs de evacuare. În cazul său, cifrele esențiale sunt 5,9 l/100 km și 6.3 secunde până la 100 km/h. Propulsoarele alimentate cu benzină au cilindreea tot de 3,0 litri și sunt biturbo, oferind 330, respectiv 410 CP. Cea mai puternică versiune de motorizare poate fi comandată inclusiv cu tracțiune integrală, în locul celei spate. Cel mai rapid Maserati Ghibli, S Q4, accelerează până la 100 km/h în doar 4.8 secunde. Toate versiunile de motorizare sunt oferite în compania excelentei transmisii automate ZF cu opt trepte și cinci ambreiaje multidisc.
Autoitalia renunță la marca Infiniti
Prețuri
Fără a renunța la exclusivismul mărcii, Ghibli este cel mai accesibil model propus de Maserati. La baza gamei se află Ghibli Diesel, care poate fi achiziționat contra sumei de 67.704 euro, cu TVA. Lista de dotări standard este destul de cuprinzătoare și include: tapițerie din piele, scaune cu reglaje electrice, faruri bixenon adaptive, centrală multimedia Maserati Touch Control, climatizare automată cu două zone, volan multifuncțional, nouă airbaguri etc. Maserati Ghibli, echipat cu motorul V6 alimentat cu benzină de 330 CP, are un preț de 69.688 euro, în timp ce Ghibli S, versiunea de 410 CP a aceluiași propulsor, costă 82.832 euro. Cea mai scumpă versiune, Ghibli S Q4, afișează un preț de 85.932 euro.
Comentarii închise.