În ultimii trei ani, numărul mașinilor second hand importate ce respectă norma de poluare Euro 4 s-a triplat, ne anunță autoritățile.
În contextul intrării în vigoare a timbrului de mediu, care penalizează serios importurile de mașini Euro 3 și Euro 4, precum și tranzacțiile cu astfel de mașini înmatriculate înainte de 2007, datele furnizate de Registrul Auto Român relevă o evoluție interesantă. Din 2010 până în 2012, numărul de mașini Euro 4 importate s-a triplat, iar cel al vehiculelor Euro 3 a crescut cu 50%, în timp ce mașinile Euro 1 și Euro 2 au scăzut serios ca pondere. Asta înseamnă că, procentual, în România au intrat mai puține mașini poluante în 2012 decât în 2010. Statul vrea însă să taxeze mai mult mașinile Euro 3 și Euro 4 sperând să scoată mai mulți bani. Reversul medaliei este că timbrul de mediu în forma sa actuală va deschide larg porțile mașinilor mai poluante, non-euro, Euro 1 și Euro 2.
Mașini second hand importate în funcție de norma de poluare
Euro / an |
2010 |
2011 |
2012 |
Euro 0 |
26.391 |
24.226 |
26.423 |
Euro 1/I |
7976 |
4790 |
1491 |
Euro 2/II |
126.149 |
33.341 |
58.703 |
Euro 3 /III |
36.298 |
24.576 |
56.244 |
Euro 4/IV |
30.528 |
37.984 |
105.423 |
Euro 5/V |
42.310 |
24.729 |
11.864 |
Euro 6/VI |
66 |
74 |
92 |
Electrice |
7 |
35 |
105 |
Comentarii închise.