Home Modele noi McLaren Automotive – aniversare de 10 ani cu noul model Artura

McLaren Automotive – aniversare de 10 ani cu noul model Artura

de George Grosu
blank

Compania britanică McLaren a construit primul model stradal – M6 GT, încă din anul 1969, dar epoca modernă a lui McLaren Automotive a început în anul 2011 odată cu lansarea modelului supercar 12C. Cu ocazia sărbătoririi celei de-a zecea aniversări a companiei, ștacheta a fost ridicată încă o dată cu noul hypercar Artura.

McLaren a intrat într-o nouă eră interesantă în anul 2021 odată cu dezvăluirea supercarului High-Performance Hybrid Artura, dar anul acesta marchează și o altă piatră de hotar: aniversarea de 10 ani de la debutul modelului 12C, primul supercar din era McLaren Automotive. Pentru a sărbători acest ritm incredibil de progres din ultimul deceniu, conducerea firmei britanice a pus față în față cele două modele la Technology Centre McLaren.

La momentul lansării în anul 2011, supercarul 12C a reprezentat o schimbare radicală față de modelele rivale din aceeași categorie iar fibra de carbon a reprezentat principalul său atu. Spre deosebire de modelele concurente cu caroserii mai grele realizate din aluminiu, fibra de carbon a constituit practic întreaga celulă de protecție a caroseriei a lui 12C și a fost realizată dintr-o singură bucată cu ajutorul tehnologiei de turnare aplicate în premieră – Resin Transfer Moulding. Botezată „MonoCell”, aceasta a făcut modelul McLaren 12C mai rigid, mai puternic și mai ușor decât alte modele supercar contemporane.

McLaren 12C a reprezentat de asemenea, avangarda turboalimentării moderne de înaltă performanță. Astfel, noul său motor M838T V8 dezvolta o putere de 625 CP fiind lider în clasa sa, inclusiv datorită cuplului (din nou, lider cu 600 Nm la 3000 rpm) dar și datorită unui raport excelent CP / kilogram. Cu toate acestea, în ciuda peformanțelor fenomenale ale motorului, modelul supercar britanic a înregistrat cel mai mic C02 pe cal putere dintre toate modelele comercializate în 2011. ProActive Chassis Control a reprezentat piesa de rezistență, care permitea lui 12C să angajeze simultan șoferul cu o direcție sublimă și o dinamică agilă, în timp ce trece peste denivelări ca o berlină normală. Lumea nu mai văzuse niciodată așa ceva până în acel moment.

McLaren a îmbunătățit modelul 12C prin lansarea ulterioară a unor serii speciale ale modelului, iar ca și companie, a făcut salturi uriașe când a introdus modelele Ultimate Series P1™ și Speedtail, cu propulsie hibridă implementată în premieră. Astăzi, acest deceniu de experiență este implementat minuțios în noul model Artura, primul supercar hibrid de înaltă performanță de serie de la McLaren.

Elementul de bază al noului model Artura îl constituie fibra de carbon, dar de data aceasta, MonoCell este actualizat la cea mai recentă arhitectură McLaren Carbon Lightweight (MCLA). Acum structura monococă este proiectată atât pentru propulsia electrică, cât și pentru motoarele convenționale turbo și este construită în cadrul noului centru McLaren Composites Technology Center de lângă Sheffield, în nordul Angliei. Datorită noii MCLA, care este chiar mai puternică și mai rigidă decât o celulă MonoCell, Artura cântărește cu doar 59 kg mai mult decât un 12C, chiar dacă componentele sale hibride (inclusiv bateria litiu-ion și motorul electric) cântăresc 130 kg, ceea ce reprezintă un nivel impresionant de scăzut. De fapt, cu cele 1498 kg, greutatea proprie a modelului Artura este comparabilă cu supercarurile care sunt dotate cu propulsie convențională și nu pot oferi performanțe excepționale cu ajutorul tehnologiei hibride.

Potențialul acestei structuri super-puternice și ușoare este oferită în combinație cu un nou propulsor V6 M630 cu dublu turbocompresor, capabil să dezvolte 680 CP și 720 Nm din sistemul hibrid de ultimă generație. Mulțumită acestuia, este suficient pentru a propulsa Artura într-un domeniu complet nou de performanță, cu un sprint de la 0 la 124 mile/h în doar 8,3 secunde, cu o jumătate de secundă mai rapid decât 12C. În mod crucial, Artura se bazează, de asemenea, pe eficiența tehnologică a predecesorului său: poate rula până la 30 km (19 mile) numai cu energie electrică, returnează peste 50 mpg și emite doar 129 g/km CO2 conform noilor norme de testare WLTP.

În atât de multe privințe, Artura este radical mai avansat decât 12C, dar paralelele dintre cele două rămân izbitoare: în 2011, 12C  a schimbă radical conceptul iar un deceniu mai târziu, Artura a ridicat ștacheta.

blank
McLaren C12 & Artura
blank
McLaren C12 & Artura
blank
McLaren C12
blank
McLaren Artura
blank
McLaren C12
blank
McLaren Artura

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?