Home Modele noi Kia Sorento model 2022 în versiune Plug-in-Hybrid și cu 6 locuri

Kia Sorento model 2022 în versiune Plug-in-Hybrid și cu 6 locuri

de George Grosu
blank

A patra generație a modelului Kia Sorento a fost introdusă la sfârșitul anului 2020. Pe lângă motorizările turbo diesel și benzină-hibrid, gama include mai nou și o versiune Plug-in-Hybrid ca versiune de top. Pe lângă aceasta, o configurație cu șase locuri și noul logo al mărcii vor fi incluse pentru modelul anului 2022.

După motorizările deja anunțate, inclusiv un hibrid fără opțiune de încărcare externă, Kia are acum în ofertă și o versiune Plug-in-Hybrid a noului Sorento. Sorento PHEV (Plug-in-Hybrid) cu o putere totală a sistemului de 265 CP reprezintă versiunea de top a modelului. Kia Sorento PHEV a debutat pe piață în decembrie 2021 iar celelalte două versiuni de motorizare (diesel și benzină-hibrid) din octombrie 2020. Noul Kia Sorento ar fi trebuit de fapt, să aibă premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva în martie 2020, dar până la urmă, a fost dezvăluit online. SUV-ul mediu al mărcii sud-coreene a fost dezvoltat pe o nouă platformă. Noua serie crește în lungime cu 10 mm iar ampatamentul a fost majorat cu 35 mm ajungând la 2.815 mm. Noul Sorento oferă acum mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje.

Clienții pot configura acum acest spațiu în funcție de preferințele lor. Kia oferă Sorento cu 5 și 7 locuri. Pentru Kia Sorento model 2022 (cu noul logo Kia la exterior), va fi adăugată o a treia versiune cu 6 locuri, dar numai pentru motorul diesel cu tracțiune integrală și propulsia PHEV. În loc de o banchetă pe al doilea rând, Kia instalează două scaune simple confortabile care pot fi înclinate și deplasate separat și dispun de încălzire și o cotieră. Dacă se acordă o mai mare importanță sarcinii utile atunci când se face selecția, e de preferat motorul diesel. Varianta cu 5 locuri și tracțiune față poate transporta până la 720 de kg, cea cu 7 locuri și tracțiune față până la 718 kg și cea cu 6 locuri și tracțiune integral un maximum de 698 kg. Versiunea PHEV cu 5 locuri are cea mai mică sarcină utilă de 515 kg (605 kg pentru 6 locuri, 623 kg pentru 7 locuri). Hibridul standard variază de la 649 la 722 kg.

Din punct de vedere stilistic, noul Sorento se bazează pe noua linie SUV introdusă deja de SUV-ul american Telluride. O nouă interpretare a stilului „Tiger nose” (Nas de tigru) grilei frontale contribuie semnificativ la un look mai energic a lui Sorento. Partea frontală a devenit mai lată și mai extinsă iar farurile dispun de noi lumini de zi cu LED. Tot la partea frontal se remarcă și noul logo stilizat.

Oglinzile exterioare ale generației a 4-a sunt tronate pe marginea superioară a portierei și nu la marginea din față a geamului triunghiular al portierei. Linia laterală rămâne aproape neschimbată. Aici se poate observa linia geamurilor laterale din spate care urcă ușor spre spate precum și plafonul care se înclină ușor spre spate. Partea din spate se evidențiază prin noile blocuri optice verticale formate din două părți cu design tip bandă și dotate cu LED. În noul scut din bara de protecție spate sunt acum integrate evacuările cu o nouă formă și cu rame cromate iar deasupra lunetei spate se găsește un nou spoiler mai profilat.

Sud-coreenii au reproiectat interiorul modelului off road care acum se evidențiază prin noul tablou de bord aliniat orizontal care dispune de un afișaj digital cu o diagonală a display-ului de 12,3 inci precum și un alt display tactil mare lângă acesta, poziționat deasupra consolei centrale. Acesta măsoară 10,25 inci și este utilizat inclusiv pentru a opera sistemul telematic UVO Connect. Pe consola centrală, un buton rotativ înlocuiește maneta selectorului de viteze automată convențională. Noua generație Sorento va veni, desigur, și cu numeroase sisteme de asistență, inclusiv pentru asistența la parcare la distanță (Remote Parking Assistant) pentru toate versiunile modelului anului 2022. Kia oferă, de asemenea, un afișaj head-up care reflectă informațiile direct pe parbriz.

Volumul de încărcare al portbagajului lui Sorento Turbo Diesel cu 5 locuri este de 910 litri cu spătarul banchetei pliat în timp ce Sorento Hybrid are o capacitate de 902 litri, Cu al treilea rând pliat în podea, versiunea cu 7 locuri oferă un volum puțin mai mic (821 sau 813 litri). Cu 7 persoane la bord, este încă disponibil un volum de 187 de litri pentru diesel și 179 de litri pentru hibrid.

Ca și până acum, Kia Sorento în versiunea de bază este propusă cu o unitate turbo diesel cu 4 cilindri având o capacitate de 2,2 litri. Cu toate acestea, turbo diesel-ul este un motor nou dezvoltat și care furnizează o putere de 202 CP și un cuplu maxim de 440 Nm. Unitatea este oferită în standard în combinație cu o nouă transmisie cu dublu ambreiaj cu 8 trepte (8DCT).

Alături de aceasta se află o propulsie hibridă care combină un motor turbo pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri, un motor electric de 44,2 kW și o baterie litiu-ion de 1,49 kWh. Producătorul specifică o putere și un cuplu totale a sistemului de 230 CP și respectiv 350 Nm. Motorul electric este găzduit în carcasa convertorului automat cu 7 trepte.

Același motor turbo pe benzină dar cu 180 CP este implementat și pe versiunea Sorento PHEV, care completează gama din anul 2022. Spre deosebire de hibridul standard, Kia combină motorul pe benzină cu un motor electric mai puternic care mobilizează 67 kW (91 CP). Cu o acționare pur electrică, aceasta ar trebui să asigure o pornire relativ rapidă, mai ales că motorul electric oferă un cuplu stabil de 304 Newtoni metri. Ca putere maximă de sistem a celor două unități, Kia specifică 265 CP și 350 Nm. În acest caz, transmisia este asigurată de o cutie automată cu 6 trepte.

În premieră într-un PHEV de la Kia, pentru baterie este instalată răcirea cu apă, care ar trebui să crească eficiența. Capacitatea totală a bateriei este de 13,8 kWh. Potrivit normelor WLTP, aceasta poate acoperi până la 57 km în modul pur electric. Viteza maximă în funcționarea BEV este limitată la 140 km/h. La priza de uz casnic, bateria de 139 kg se poate încărca de la 15 la 95 % în trei ore si 25 de minute. Bateria nu afectează volumul portbagajului, care se micșorează doar de la 910 la 898 litri (cu 5 locuri) sau 809 litri (cu 7 locuri) față de celelalte versiuni.

Kia oferă versiunea de bază Sorento 2.2 CRDi 2WD pentru un preț de bază de 43.490 de euro. Prețul versiunii Sorento 1.6 T-GDI Hybrid 2WD începe de la 44.490 de euro iar versiunea entry-level PHEV Vision costă 54.940 de euro.

blank
Kia Sorento model 2022
blank
Kia Sorento model 2022
blank
Kia Sorento Plug-in-Hybrid
blank
Kia Sorento Plug-in-Hybrid
blank
Kia Sorento Plug-in-Hybrid
blank
Kia Sorento Plug-in-Hybrid
blank
Cockpit Kia Sorento Plug-in-Hybrid

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?