Cu ocazia aniversarii de 50 de ani, divizia AMG și-a facut singură un cadou, sub forma unui concept de GT, pe care l-a expus apoi lumii la Salonul de la Geneva. Veștile sunt însă mai bune de atât, deoarece modelul va intra, ușor cosmetizat, și în producția de serie, din 2018. Deși va fi disponibil în gama AMG, din punct de vedere tehnologic exista o înrudire destul de strânsă cu urmatoarea generație a lui Mercedes CLS.
„Sigur, mașina are la bază platforma Clasei E, pentru că o versiune cu patru uși pe baza lui AMG GT nu este fezabilă. Dar chiar și așa, platforma lasă loc pentru tehnologia specifică AMG“, declară pentru auto, motor și sport CEO-ul AMG, Tobias Moers. Un motor V8 biturbo de 4 litri și 600 CP este prevăzut să echipeze modelul standard. Există și posibilitatea ca mașina să moștenească direcția integrală de pe GT R, dar nu și soluția transaxle – imposibil de aplicat platformei Clasei E. Însă, tracțiunea integrală 4matic va fi prezentă pentru a oferi o motricitate excelentă.
Dar conceptul vine și cu „condimente“ suplimentare, cum ar fi un motor electric care acționează puntea spate, cu ajutorul căruia puterea totală dezvoltată de grupul motopropulsor se ridică la 816 CP. Astfel, mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în sub 3 secunde.
Mai multe detalii despre Mercedes-AMG GT Concept în ediția de aprilie auto, motor și sport!