Daimler este unul dintre cei mai implicați producători auto din lume în cursa contra cronometru a dezvoltării sistemelor de condus automate, astfel încât are logică să-și trimită modelele prototip peste tot pe glob.
Din Septembrie, în timpul Salonului auto de la Frankfurt, Mercedes-Benz a anunțat startul campaniei „Intelligent World Drive” – prin intermediul cărei intenționează să strângă datele necesare adaptării viitoarelor sale tehnologii de automatizare la modurile diferite în care se conduce în funcție de specificități regionale. Până acum, marea majoritate a programelor test pentru automobile self-driving a avut loc în America și Europa, dar piețe majore de desfacere – precum China – au propriile caracteristici locale. Spre exemplu, statul Asiatic unde se vând cele mai multe automobile din lume are o rețea de drumuri foarte diferită față de ceea ce ne-am obișnuit noi Europenii – de la limite diferite de viteză în funcție de bandă, la modul în care sunt amenajate trecerile de pietoni. Diferențele sunt atât de profunde încât vizitatorii chiar au nevoie de un permis local dacă vor să conducă automobile în China.

Mercedes are însă soluția – campania Intelligent World Drive trimițând un prototip autonom la fața locului pentru a aduna informații reale din trafic – de la obiceiuri la tehnologii, în dorința de a pregăti sistemele proprii de automatizare pentru viitoarea introducere pe piața locală. Iar prototipul nu este orice model – ci limuzina de vârf Clasa S – Mercedes contează pe piața locală deja de ceva vreme pentru a realiza creșterile spectaculoase la vânzări ce îi permit în ultimul timp să emită iarăși pretenții la tronul vânzărilor mondiale în clasa premium. Ajuns la Shanghai, prototipul a avut rapid parte de provocări cu specific local – de la densitatea traficului la prezența numeroaselor vehicule pe două sau trei roți și ajungând chiar și la probleme cu locurile de parcare, deoarece în China nu există dimensiuni standard pentru acestea. Intelligent World Drive, un program de cinci luni, va plimba modelul Clasa S autonom prin cinci țări – Germania a fost prima, acum este la rând China și apoi urmează Australia, Africa de Sud și America, cu o apariție finală la CES în ianuarie 2018.





















