Spațiul, siguranța și confortul sunt trei criterii de alegere a unei mașini noi de către familiile numeroase. Cea de-a treia generație Mitsubishi Outlander le are pe toate.
Text: Dan Athanasiu. Foto: Radu Chindriș
Pornind de la aceeași platformă tehnică având indicativul GS, Mitsubishi a creat o nouă caroserie la care a adăugat o serie de motoare (de 2,0 litri, cu benzină și de 2,2, cu motorină) și transmisii actualizate. Foarte multă electrică și electronică înconjoară aceste două elemente, pornind de la deja banalul sistem stop/start până la sofisticatul sistem ECO Drive. Ultimul, atunci când este solicitat, setează toate funcțiile mașinii pentru a face economie, de la climatizare la tracțiunea integrală.
Ca dimensiuni, Outlander generațiile a doua (în vârstă de doar 7 ani) și a treia aproape coincid. Iar masele lor sunt și ele apropiate, dar, cu toate acestea, impresia este că noul model e mai jos și mai lung. Motivul ar fi jantele de 18 inchi și caroseria mai bine profilată aerodinamic. Tot legat de caroserie, Mitsubishi a comunicat că, folosind oțeluri speciale, a redus greutatea sa, ceea ce duce din nou la o economie de carburant comparativ cu precedenta serie, indiferent de versiune. Cu cele șapte locuri ale sale, Outlander poate ține piept fără probleme rivalilor săi asiatici, Kia și Hyundai.
În mod evident, accesul la locurile din spate nu este prea ușor, cerând un oarecare grad de mobilitate. Dar, de îndată ce te așezi „pe roata de rezervă“, îți dai seama că scaunele respective nu sunt rezervate exclusiv copiilor, așa cum mai vezi pe la concurență și chiar la monovolumele compacte. În plus, în cazul când toate scaunele sunt ocupate, rămâne loc și pentru un minim de bagaje.
Unei mașini pentru toată familia nu-i puteau lipsi facilitățile hi-tech. De la prima vedere, remarcăm sistemul audio, comunicația și navigația cu nouă difuzoare și touchscreen de 7 inchi, semnat Rockford Fosgate. Toate acestea adăugându-se facilităților de bluetooth și comandă vocală care sunt standard la toată gama. De criticat nu avem decât că electronica ar fi foarte bună dacă nu ar piui în toate felurile, ori de câte ori îndrăznești să lași un far aprins sau să întredeschizi o ușă.
Note bune am putea acorda pentru ținuta de drum, care se menține indiferent de drumurile sau maniera de condus alese. Frumos sunt acordate sistemele de siguranță activă, prezența lor făcându-se simțită treptat și fără să-l ia pe șofer prin surprindere. În cazul versiunii de top există suplimentar Active Cruise Control, o facilitate numai bună pentru călătoriile pe autostradă.
Comentarii închise.