Programată să debuteze în 2017, viitoarea generație Nissan GT-R va dispune de propulsie hibridă. Inginerii japonezi au început deja testele cu noua tehnologie pe versiunea actuală.
Deși pare un facelift al modelului actual, mașina surprinsă în aceste imagini nu este altceva decât un banc de probe pentru sistemul de propulsie hibrid al generației viitoare. Regulile din ce în ce mai stricte referitoare la emisiile poluante nu lasă nicio șansă supercarurilor, singura soluție fiind electrificarea. Actualul model este echipat cu un motor V6 twin-turbo de 552 CP, care antrenează toate cele patru roți prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj. În aceste condiții, demarajul până la 100 km/h durează doar 2.8 secunde, iar viteza maxină este de 315 km/h. Adevărata problemă a mașinii o reprezintă însă emisiile de CO2, care se cifrează la 275 g/km. Această valoare nu prea mai corespunde nici cu timpurile actuale, ca să nu mai vorbim de cele viitoare.
Conform zvonurilor, viitoarea generație Nissan GT-R va utiliza sistemul de propulsie hibrid al conceptului Infiniti Essence, prezentat la Salonul auto de la Geneva, în 2009. Acesta dezvoltă aproximativ 600 CP și alătură un propulsor pe benzină, V6, de 3,7 litri, dotat cu două turbocompresoare, care dezvoltă 440 CP, cu un motor electric de 160 CP. Deocamdată nu se știe dacă bateriile vor putea fi sau nu încărcate de la priză, însă este clar că acestea vor aduce un plus de greutate unei mașini considerată deja destul de grea. În consecință, ne așteptăm la utilizarea cu generozitate a fibrei de carbon pentru a reduce masa totală. Cele mai ambițioase voci vorbesc chiar de o greutate mai mică cu peste 150 kg față de modelul actual.
În linii mari, noul Nissan GT-R va păstra aceeași siluetă, însă accentul va cădea pe îmbunătățirea coeficientului aerodinamic și pe adoptarea unor detalii de design foarte moderne. În cadrul Salonului auto de la Tokio de anul viitor, ne putem aștepta la un concept care să prefigureze viitoarea generație a supercarului japonez.