Mazda2 va sosi în România în prima parte a anului 2015 şi va avea un preţ de pornire de 10.990 de euro, cu TVA inclusă.
Noua Mazda2, cel mai nou model din gama constructorului japonez, introduce în premieră motorul diesel SKYACTIV-D de 1,5 l, cu un consum de doar 3,4 l/100 km. Alături de consumul redus, modelul prezintă noul sistem de conectivitate şi infotainment MZD Connect, care permite conectarea uşoară şi în siguranţă cu un smartphone, un interior mai spaţios şi sistemul i-stop în echiparea standard. Noua Mazda2 intră într-un segment foarte competitiv, care deţine 22% din piaţa din Europa şi 25% din piaţa locală de autoturisme noi. Mezina gamei Mazda va sosi în România în prima parte a anului 2015 şi va avea un preţ de pornire de 10.990 de euro, cu TVA inclusă.
Designul noii Mazda2 este inspirat de limbajul Kodo, astfel că, pe lângă grila frontală specifică gamei, care se prelungeşte spre faruri, mașina are un aspect atletic şi oferă o senzaţie dinamică, inclusiv când staţionează. Cel mai mic model Mazda este totodată primul care introduce în gama constructorului japonez farurile de zi cu sistem de iluminare cu patru lămpi LED. Clienţii au la dispoziţie zece culori, din care două complet noi (albastru dynamic şi roze smoky), şi trei variante de jante: de aliaj de 15 şi 16 inchi şi de oţel de 15 inchi.
Interiorul este o combinaţie între ergonomie, spaţiu şi tehnologie. Şoferul şi pasagerul din faţă au la dispoziţie mai mult spaţiu în laterale, iar pasagerii din spate au mai mult loc pentru picioare şi în dreptul genunchilor. Deşi este un model de clasă B, pedalierul e poziţionat la fel de confortabil ca şi în cazul Mazdei3, în special datorită mutării montanţilor A mai în spate, ceea ce, alături de repoziţionarea oglinzilor exterioare, a crescut şi vizibilitatea pentru şofer. Tot la capitolul spaţiu punctează şi portbagajul, cu un volum de 280 de litri, cel mai mare din echiparea vreunei generaţii Mazda2.
Designul inspirat al bordului lasă o ușoară senzație de model premium, chiar dacă materialele folosite la finisare nu sunt dintre cele mai bune, iar comenzile au o dispunere ergonomică, aşa cum deja ne-a obişnuit Mazda. Cele mai importante noutăţi sunt head-up display-ul, disponibil în funcţie de nivelul de echipare, care poate afişa date precum viteza sau direcţiile de navigare şi ecranul color tactil de 7 inchi dispus în partea superioară a consolei mediane, care poate fi controlat şi vocal sau prin centrul de comandă (HMI) cu buton rotativ dispus între cele două scaune din faţă. Mulţumită integrării sistemului MZD Connect, pasagerii noii Mazda2 vor putea să-şi conecteze la autovehicul orice smartphone cu sistem de operare iOS sau Android prin bluetooth sau portul USB. Odată conectat la telefon, sistemul oferă funcţii de acces în reţelele sociale, de navigaţie, de identificare a destinaţiilor de interes în proximitate şi de a accesa conţinut multimedia din platforma de cloud Aha.
Sub capota noii Mazda2 se va afla în premieră absolută noua motorizare diesel SKYACTIV-D de 1,5 l şi 105 CP. Aceasta se face remarcată prin silențiozitate, este mai economică cu 19% şi oferă cu 10% mai multă putere spre deosebire de motorizarea anterioară diesel de 1,6 l. Consumul este de doar 3,4 l/100 km, iar nivelul emisiilor se situează la 89 g/km. Toate motorizările respectă standardele Euro 6. Pentru fanii motoarele pe benzină, Mazda2 va fi disponibilă cu motorizarea SKYACTIV-G de 1,5 l în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. Toate variantele pot fi echipat cu una dintre cele două transmisii manuale sau automate, SKYACTIV-MT sau SKYACTIV-Drive, mai uşoare şi optimizate pentru dimensiunile reduse ale mașinii. La consumul redus de combustibil contribuie şi sistemele i-STOP, oferit standard în echiparea autovehiculului, şi i-ELOOP, disponibil în funcţie de versiune. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării.
Noua Mazda2 prezintă suspensii mai uşoare şi mai ferme, care asigură o ținută de drum entuziasmantă și un nivel de confort apreciabil, fiind și silențioase. Caroseria a fost și ea modificată, iar acum e compusă în proporţie de 65% din oţeluri cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere.
La capitolul siguranţă activă, Mazda2 include o suită de sisteme din cadrul tehnologiilor i-ACTIVSENSE. Mazda2 este primul model din Europa al companiei echipat cu sistemul Blind Spot Monitoring (BSM), care monitorizează spatele şi lateralele maşinii până la 45, respectiv 7 m. Totodată, sistemul poate fi folosit şi la deplasarea cu spatele. În funcţie de nivelul de echipare, Mazda2 poate fi dotată cu Asistentul inteligent la frânarea în oraş (SCBS), care monitorizează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi poate frâna automat dacă şoferul nu acţionează în cazul unei apropieri excesive de acesta, cu sistemul de avertizare la depăşirea benzii de rulare (LDWS), care îl atenţionează pe şofer la depăşirea liniei de demarcaţie dintre benzile de mers fără semnalizarea acţiunii, şi cu sistemul de control automat al fazei lungi (HBC), care schimbă automat între faza scurtă şi faza lungă. Noua Mazda2 va fi echipată standard cu sistemele ABS, DSC (controlul stabilităţii) şi TCS (controlul tracţiunii).
Noua Mazda2 – date tehnice | |||||||||||
Motor | SKYACTIV-G 1.5 (75 CP) | SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) | SKYACTIV-G 1.5 (115 CP cu i-ELOOP) | SKYACTIV-D 1.5 | |||||||
Cilindree | cmc | 1496 | 1496 | 1496 | 1499 | ||||||
Putere maximă | kW(CP)/rpm | 55(75)/6000 | 66(90)/6000 | 85(115)/6000 | 77(105)/4000 | ||||||
Cuplu maxim | Nm/rpm | 135/3800 | 148/4000 | 148/4000 | 220/1400–3200 | ||||||
Raport de compresie | 12,0:1 | 14,0:1 | 14,0:1 | 14,8:1 | |||||||
Volum rezervor | l | 44 | 44 | 44 | 44 | ||||||
Norme de emisii | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Performanţe | SKYACTIV-G 1.5 (75 CP) | SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) |
SKYACTIV-G 1.5 (115 CP cu i-ELOOP) | SKYACTIV-D 1.5 | ||
Transmisie | 5MT | 5MT | 6AT | 6MT | 6MT | |
Performanţe | ||||||
Viteză maximă | km/h | 171 | 183 | 177 | 200 | 178 |
Acceleraţie0–100 km/h*** | s | 12.1 | 9.4 | 12.0 | 8.7 | 10.1 |
Consum | ||||||
Consum de combustibil (combinat) | l/100km | 4,7 | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 3,4 |
Emisii CO2 (combinat) | g/km | 110 | 105 | 112 | 115 | 89 |
Comentarii închise.