Home ȘtiriProiecte secrete Noul Ford Mustang va fi lansat la finalul anului 2023

Noul Ford Mustang va fi lansat la finalul anului 2023

de George Grosu

Ford lucrează deja pentru următoarea generație a legendarului său model Mustang. Cunoscută deocamdată sub codificarea internă S650, aceasta ar putea avea în dotare și o unitate hibridă. Prototipul camuflat al viitorului Mustang a fost deja surprins în timpul primelor teste de anduranță.

La sfârșitul anului 2023, Ford va lansa noua generație a modelului sport Mustang ca model 2024 cu codul de proiect S650 și care va fi din nou disponibilă în variantele de caroserie coupe și cabriolet. Actuala generație (a șasea) a iconicului model sport american având codul S550 se află în producție din anul 2013 și a primit un facelift în cursul anului 2018.

Recent, unul din fotografii Motor Presse Stuttgart a reușit să fotografieze pentru prima dată un prototip al viitorului Ford Mustang, care nu mai era camuflat cu caroseria actualului model, ci cu cea a noului model cu codul S650 deși aceasta era puternic camuflată. Cu toate acestea, este clar că noul Ford Mustang va urma silueta familiară cu capota frontală lungă, barele de protecție din față și din spate proeminente și luneta puternic înclinată. Din punct de vedere stilistic, modelul sport de la Ford nu ar trebui să se prezinte cu modificări ample față de modelul actual chiar dacă unele elemente de stil se pare că vor fi preluate de de la modelul Mach E. Pentru interior va fi păstrată configurația cu 2+2 locuri cu care Mustang-ul a fost prevăzut încă de la debut. Planșa de bord va dispune de instrumente clasice și de un volan sport de concepție nouă. Aici, Mustang-ul va avea un look și o amenajare mai convențională decât cea a modelului Mach E orientat spre look-ul și tehnologia de ultimă oră. Desigur, nu va lipsi cel mai recent sistem de infotainment și sisteme de asistență pentru șofer din generația a șaptea.

Zonele mari pe care camuflajul prototipului le lasă libere pentru ventilație la partea frontală, indică clar că noul Ford Mustang va avea din nou motoare cu combustie sub capotă. Deocamdată nu este clar dacă acestea singure realizează funcționarea motorului sau sunt susținute de componente electrificate. Ford însuși a făcut până acum doar declarații foarte vagi despre astfel de unități electrice.

Pe de altă parte, un fost inginer Ford a furnizat informații despre unitățile hibride pentru noul Ford Mustang încă din octombrie 2021. Creatorii paginii pentru entuziaștii, Mustang7G, au descoperit informații relevante despre propulsie în profilul Linkedin al respectivului inginer. Potrivit inginerului, el a lucrat la programul Mustang de la Ford din Brazilia și SUA din august 2010. Din iulie până în noiembrie 2020, el a fost apoi responsabil cu dezvoltarea propulsiei hibride a următoarei generații Mustang S650. Într-un punct, el menționează deja mult așteptata versiune hibridă V8 cu motor de 5,0 litri. Totuși, este posibilă și o versiune hibridă cu motor turbo în 4 cilindri de 2,3 litri. Fostul inginer de la Ford se referă la ambele proiecte ca MY23 – adică Model Year 2023. De aici, rezultă că este vorba chiar de noua generație a Mustang-ului, dar Ford a anunțat versiunile hibride dealerilor oficiali din SUA doar pentru anul 2025. În schimb, cei din conducerea Ford nu au dorit să comenteze detaliile oferite de inginerul respectiv de pe Linkedin și confirmă doar că inginerul nu mai lucrează pentru companie.

Conducerea americană a solicitat deja un brevet pentru un propulsor V8 hibrid în iulie 2017. Sistemul cu două motoare electrice a fost înregistrat sub numărul 1000002796733 și titlul „Sistem de antrenare cu două motoare pentru vehicul hibrid”. Acestea sunt cuplate la un motor convențional montat longitudinal. În prezent, motorul convențional își transmite puterea către roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze automate sau opțional de una manuală. Cu toate acestea, Ford se gândește serios pentru implementarea propulsiei hibride până la sfârșitul anului 2025. Acest lucru a fost anunțat de reprezentanții companiei la o întâlnire la Dallas (SUA) cu dealerii oficiali Ford însă nu a confirmat încă oficial această dată. Între timp, concurența Ford din SUA se concentrează pe motoare electrice atunci când vine vorba de tehnologia viitoare. Astfel, General Motors a încetat deja să mai dezvolte modele hibride, iar Camaro urmează să vină ca o mașină sport electrică. Și oficialii de la firma Dodge care face parte din grupul Stellantis, au confirmat că vor lansa un model muscle car complet electric în 2024. Pe lângă motorul pe combustie din față, cele două motoare electrice antrenează cele două roți din față prin intermediul unor reductoare. Brevetul prevede orice motor cu ardere internă pentru acest sistem, dar acesta trebuie instalat pe lungime. La sfârșitul anului 2018, Ford prezentase deja un Mustang cu logo albastru și un V8 iluminat în albastru în videoclipul său „The Future is Build”. Ford a anunțat, de asemenea, că Mustang-ul ar trebui să ofere „putere V8 hibridă cu un cuplu mai mare în gama inferioară”.

SUV-ul Ford Mustang Mach-E cu propulsie pur electrică vine atât cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală. Pe de altă parte, Mustang-ul coupe original nu a fost niciodată disponibil cu patru roți motrice în istoria sa plină de tradiții. Zvonurile că acest lucru se va schimba odată cu următoarea generație Mustang sunt alimentate direct de Ford. Astfel, Jim Owens care este managerul mărcii Mustang, într-un interviu cu editorii site-ului american Ford Authority, a subliniat deja că, concurentul lui Mustang, Dodge Challenger este disponibil și într-o versiune cu tracțiune integrală (Dodge Challenger GT AWD). În acest context, Owens a subliniat că se uită întotdeauna la diferite tipuri de transmisii pentru a putea oferi cele mai bune performanțe. Pentru fani și experți, acesta este un indiciu clar al unui viitor Mustang cu tracțiune integrală, deși managerul nu a anunțat nimic concret în acest sens. În același timp, Ford a solicitat de multă vreme un brevet pentru o soluție tehnică pentru tracțiunea integrală.

Baza noului Ford Mustang din a șaptea generație este platforma CD6, care este deja utilizată de modelul Ford Explorer. Este proiectat ca singura platformă pentru modelele cu tracțiune spate cu opțiune de tracțiune integrală. Pe lângă hibridul V8 cu tracțiune integrală, ar trebui să existe și o versiune mild hybrid a versiunii V8 pentru noul Ford Mustang, care este ceva mai ieftină. La aceasta se alătură versiunea de bază cu 4 cilindri de 2,3 litri. Nu se știe exact dacă transmisia manuală va mai fi disponibilă ]n acest caz. Motoarele lui Mustang sunt în prezent asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 10 trepte.

Foto: Ford; Motor Presse Stuttgart

Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor
Prototip Ford Mustang în timpul testelor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.