Autoitalia a organizat evenimentul de lansare pe piața din România a noului Maserati GranTurismo, care poate fi comandat în cele două versiuni cu motor termic.
Lansarea a avut loc la reprezentantă Maserati din nordul Bucureștiului, România fiind una dintre piețele exclusive din regiunea EMEA unde puteți vedea noul GranTurismo.
Acest model definitoriu pentru istoria și gama Maserati vine acum într-o arhitectură ultramodernă, de la design până la platforma tehnică. Deși are aproape 5 metri lungime și este o mașină masivă, GranTurismo are masa de 1.795 kg, în versiunea de bază, Modena, iar interiorul este mai spațios, în special la nivelul celor două locuri din spate, în timp ce volumul portbagajului a crescut cu 20% comparativ cu modelul anterior, produs între 2007 și 2019.
În România sunt disponibile deocamdată cele două versiuni cu motorizare V6. Este vorba despre motorul Nettuno, biturbo, de 3 litri, același care se află și sub capota supercar-ului Maserati MC20, unde dezvoltă 630 CP, dar care a fost puțin liniștit pentru GranTurismo, unde poate fi comandat în două versiuni de putere:
- Granturismo Modena: 490 CP, 0 – 100 km/h în 3,9 secunde și 302 km/h viteză maximă. Suspensia pneumatică adaptiv este disponibilă în echiparea standard. Preț: 181.524 euro
- GranTurismo Trofeo: 550 CP, 0 – 100 km/h în 3,5 secunde și 320 km/h viteză maximă. Această versiune oferă diferențial electronic cu alunecare controlată (până la 100%) și mod de rulare Corsa. Prețul pornește de la 225.450 euro. Această versiune poate fi văzută în showroom-ul Maserati din Pipera.
Ambele versiuni cu motor termic sunt echipate standard cu tracțiune integrală și cutie de viteze automată, cu 8 trepte.
“Întreaga echipă Maserati România sărbătorește cu entuziasm întoarcerea unui model cheie, cu o istorie de peste 75 de ani, care aduce inovații în materie de tehnologie și design pentru a satisface nevoile clienților Maserati. Avem plăcerea de a vă prezenta astăzi noul GranTurismo în România, comenzile acestui model fiind deja deschise pentru variantele Modena și Trofeo cu motor cu combustie internă, urmând să li se alăture varianta Folgore, 100% electrică, concepută pentru pionerii dintre noi, cei care caută în mod constant să deschidă calea, privind înainte în viitor.” declară Ionuț Chiriac, Brand Manager Maserati.
Începând cu jumătatea anului va putea fi precomandată și versiunea electrică, Maserati GranTurismo Folgore. Aceasta este echipată cu trei motoare electrice, fie care 300 kW (408 CP) – două pe puntea spate și unul pe puntea față. Totalul este de 760 CP și 1.350 Nm. GranTurismo Folgore poate ajunge la 100 km/h în 2,7 secunde și atinge un maxim de 320 km/h. Bateria are capacitatea de 92,5 kWh (83 kWh, net) și poate fi încărcată cu maxim 270 kW.
GranTurismo Folgore anunță și strategia Maserati de a oferi toate modelele modelele sale și într-o versiune electrică începând cu 2025. Din 2030, toată gama Maserati va avea propulsie strict electrică.
Foto: Dragos Savu