Home Modele noi Noul Mercedes AMG C 43: primele fotografii și date tehnice oficiale

Noul Mercedes AMG C 43: primele fotografii și date tehnice oficiale

de George Grosu
blank

Actuala generație Mercedes Clasa C (W206) care a fost lansată relativ recent, are mai nou în gama sa conform tradiției începută cu aprope 30 de ani în urmă și o versiune sportivă AMG. Spre deosebire de precedentele versiuni, această nouă versiune sportivă AMG C 43 este propulsată de o unitate supraalimentată cu 4 cilindri de 2 litri. De la debut, noul Mercedes AMG C 43 este propus atât în varianta de caroserie berlină cât și break.

Odată cu prezentarea noului Mercedes AMG C 43, putem spune că a început o nouă eră inclusiv pentru fanii AMG ale acestor versiuni elaborate, respectiv cea a downsizing-ului cu motorizării având patru cilindri. În locul motorului V6 de 3 litri aflat în dotarea precedentei generații, compania din Affalterbach implementează un propulsor cu 4 cilindri de 2 litri cu turbocompresor electric având tehnologie derivată din Formula 1. În ciuda eliminării motorizării cu 6 cilindri dispuși în V, noul motor cu 4 cilindri în linie supraalimentat aflat în dotarea noului Mercedes AMG C 43 dezvoltă o putere superioară.  

Acest motor supraalimentat de 2 litri și-a făcut debutul pe recent lansatul model sport cabrio AMG SL 43 și care dezvoltă 381 CP. Însă, în cazul noului AMG C 43 acesta dezvoltă o putere maximă ușor superioară, respectiv de 408 CP și un cuplu maxim de 500 Nm (520 Nm în cazul precedentei versiuni). La baza acestuia se află propulsorul M 139 aflat în dotarea modelului compact AMG A 45, dar în acest caz, cei de la AMG au montat un turbocompresor electric motorului poziționat acum longitudinal pe acest model cu tracțiune spate sau integrală din segmentul mediu superior. Motorul convențional este oferit în combinație cu un sistem mild hybrid de 48 volți. Mulțumită acestora, noul Mercedes AMG C43 reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde (4,7 secunde pentru varianta break) și poate atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) sau 265 km/h (cu pachet opțional AMG Driver).

Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată AMG Speedshift MCT 9G cu 9 rapoarte care distribuie puterea sistemului către toate cele patru roți (31% din putere merge către puntea față, 69% către spate). Suspensia AMG Ride Control cu arcuri din oțel ​​și amortizoare adaptive aflată în echiparea standard a noi versiuni AMG C 43, dispune de trei moduri diferite de reglare a fermității: Comfort, Sport și Sport+. Tot în standard este oferită și direcție cu geometrie variabilă care se adaptează la programul de conducere selectat (Sport, Sport +, Comfort și Race Start) precum și puntea spate autodirecțională cu un unghi de virare de până la 2,5 grade.

Tot la capitolul tren de rulare trebuie menționat și sistemul de frânare special elaborat de tehnicienii de la AMG care derivă din cel al modelelor de competiție și care dispune de discuri perforate și ventilate intern de 370 x 26 milimetri plus etriere fixe cu patru pistoane pentru puntea din față și discuri de 320 x 24 milimetri cu etriere având un singur piston pentru puntea din spate.

La exterior, noul AMG C 43 păstrează în mare sobrietatea și eleganța nivelurilor de echipare mai tradiționale. Totuși, acesta se diferențiază prin de grila frontală cu stil specific și care este cunoscută sub denumirea de Panamericana și prin barele de protecție mai profilate și cu un look ușor mai agresiv. Pe lângă acestea merită menționate jantele din aliaj de 18 țoli cu design atent elaborat (opțional de 19 sau 20 țoli), pragurile profilate, un spoiler de dimensiuni reduse integrat pe capacul portbagajului, deflectorul aerodinamic posterior precum și cele patru evacuri. În plus, în locul elementelor cromate prezente la celelelalte versiuni de echipare, au fost integrate unele elemente de culoare neagră cum ar fi carcasele oglinzilor retrovizoare și profilulurile geamurilor laterale.

În interior nu puteau lipsi scaunele sport din piele cu sigla AMG, cusăturile roșii de contrast prezente pe planșa de bord și pe panourile portierelor sau volanul sport de dimensiuni mai reduse cu comenzile sale rotative personalizabile pentru controlul setărilor dinamicii de conducere și care imprimă un look mai exclusiv și distinctiv. Aceste setări din urmă pot fi, desigur, realizate și prin intermediul sistemului de infotainment MBUX, care este instalat aici ca un ecran tactil de 9,5 inci (opțional 11,9 inci) și care este tipic pentru brandul premium german. Pe lângă funcțiile binecunoscute, acesta include și câteva afișaje specifice AMG, cum ar fi AMG Track Pace pentru evaluarea conducerii de pe circuit. În plus, compania din Affalterbach a oferit instrumentelor digitale din spatele volanului un aspect unic în ton cu caracterul sportiv al automobilului.

Conducerea Mercedes nu a droit să ofere detalii cu privire la prețurile de achiziție ale noului Mercedes AMG C 43 însă, cu siguranță atât sedanul cât și break-ul nu vor fi disponibile pentru mai puțin de 65.000 euro. În ceea ce privește demararea comenzilor, aceeași conducere a producătorului german a spus doar „în curând”. Asta ar putea însemna cel mai devreme în al doilea trimestru al anului 2022.

blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Mercedes AMG C 43
blank
Cockpit
blank
Interior
blank
Interior față
blank
Motor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?