Următoarea generație a modelului pick-up Volkswagen Amarok este așteptată să debuteze către finalul anului 2022. Cei din conducerea diviziei Volkswagen Vehicule Comerciale au dezvăluit acum în premieră fotografii cu variantele camuflate de pre-serie ale viitorului model Amarok aflate în timpul testelor precum și noi detalii tehnice.
Producătorii de automobile stabilesc din ce în ce mai mult diferite alianțe pentru o scădere a costurilor de dezvoltare a unor noi modele și în același timp pentru micșorarea costurilor de producție ale acestor modele dezvoltate în comun. Un bun exemplu în acest sens este acordul semnat în vara anului 2019, în care cele două mari grupuri auto Volkswagen și Ford au convenit asupra unei cooperări extinse în segmentul modelelor comerciale. Un model pick-up dezvoltat de în comul de Ford și Volkswagen pentru Europa, Africa, Orientul Mijlociu, regiunea Asia-Pacific și America de Sud a fost convenit ca primul model comun al acestei alianțe pentru anul 2022. Dacă noul model pick-up Ford Ranger va fi lansat la comercializare pe piața europeană puțin mai devreme, respectiv în cursul acestei toamne și care este primul dintre cele două modele dezvoltate în comun, premiera pentru noul Volkswagen Amarok va avea loc la sfârșitul anului 2022, în timp ce comercializarea va demara la începutul anului 2023.
Managerul general al lui Volkswagen, Herbert Diess, a prezentat o primă fotografie teaser la conferința de presă anuală a producătorului auto german în martie 2020. Alte trei fotografii de tip teaser (două de la exterior și una de interior) oficiale au fost dezvăluite un an mai târziu, dar nu au oferit informații suplimentare. Modelul Amarok, care parea destul de extravagant în ambele ilustrații, avea pasajele roților puternic evazate, o gardă la sol generoasă și o cabină generos dimensionată. În plus, partea frontală dispune de mult crom și care dispune de unele elemente de design asemănătoare cu cele ale modelelor actuale SUV din gama Volkswagen.
La momentul anunțului demarării cooperării cu Ford, conducerea Volkswagen a subliniat atunci că modelul pick-up Amarok va avea un look diferit de cel al modelului american fiind unul specific brandului din Wolfsburg iar primele fotografii cu prototipul acestuia surprins anul trecut în timpul testelor de anduranță, confirmau acest lucru. Însă, într-o comparație directă dintre noile fotografii oficiale dezvăluite cu noul Amarok camuflat și noul Ford Ranger, diferențele care se pot observa în ciuda camuflajului nu mai sunt chiar la fel de mari. Cea mai mare diferență este însă la partea frontală cu grupurile optice cu tehnologie LED în stilul tipic Volkswagen, în timp ce Ford utilizează grupuri optice în formă arcuită și o grilă impunătoare în stilul modelelor americane. Designul de bază al noului Amarok, urmează linia tipică a modelelor SUV actuale din gama Volkswagen.
Grupurile optice full LED vor fi standard în echiparea tuturor versiunilor noii generații Volkswagen Amarok, însă versiunile din top vor putea beneficia opțional și de grupuri optice cu tehnologie LED matrix. La partea din spate, ne așteptăm la forme aproape identice pentru ambele modele în cazul blocurilor optice însă fiecare cu o grafică independentă pentru lumini. Tehnologia LED va face parte din dotarea standard și în cazul blocurilor optice spate. În plus, ușa benei noului Amarok pentru 2023 va avea o structură mai puțin complexă și un look mai simplist comparativ cu modelul Ranger de la Ford. Merită amintit că, primele fotografii de tip teaser oferite de către conducerea companiei din Wolfsburg, scot în evidență pasajele roților cu o linie dreaptă la partea superioară, însă, acestea nu sunt prezente și în cazul prototipurilor camuflate dezvăluite acum oficial.
Cea de-a doua generație Volkswagen Amarok va avea o lungime de 5,35 metri, (mai mare cu aproximativ 10 cm decât actuala generație) și un ampatament care va măsura 3,27 metri (cu 17,5 cm în plus față de actuala generație). Consola din spate ar trebui să fie puțin mai scurtă pentru o exploatare superioară în off-road mai ales că ampatamentul mai lung dezavantajează în mod clar unghiul rampei. Fără a oferi cifre oficiale, conducerea Volkswagen vorbește inclusiv despre o adâncime de trecere prin vad mult crescută. La noul Ford Ranger, acesta este de 850 de milimetri și care ar trebui să corespundă și în cazul noului Amarok.
În funcție de piața pe care va fi comercializat, cea de-a doua generație a modelului Amarok va fi disponibilă cu motorizări pe benzină cu 4 cilindri în linie și turbo diesel cu 4 cilindri în linie sau 6 cilindri dispuși în V și capacități cuprinse între 2 și 3 litri iar transmisia se va realiza pe roțile din spate sau va fi integrală.
Pentru noul Amarok vor exista un număr de cinci versiuni de echipare. Cea de bază de bază se va numi simplu Amarok, apoi deasupra acesteia se vor poziționa Life și Style iar ca versiuni de top vor fi Pan-Americana special echipată cu accesorii pentru off-road și Aventura care se adresează clienților orientați spre confort. În echipamentul de dotări al noii generații Amarok vor fi incluse peste 30 de sisteme de asistare și de siguranță .
Noua generație Volkswagen Amarok va fi fabricată alături de noul Ford Ranger pentru piața din Europa, la uzina Ford din Africa de Sud de lângă Pretoria.
Foto: Volkswagen