Noul Mercedes CLA are probleme înainte de lansare: mașina nu se poate încărca la stațiile DC de 400V mai vechi.
Mercedes a fost des criticat pentru puterea de încărcare redusă pentru pretențiile unei mărci premium. De aceea, noua platformă MMA, care stă la baza noului Mercedes CLA, a fost proiectată încă de la început cu tehnologie de 800V. Astfel, noul model electric are o putere de încărcare foarte bună de până la 320 kW față de maxim 205 kW pentru modelele actuale din gama EQE/EQS.
Însă noua tehnologie nu este compatibilă cu stațiile DC de 400V mai vechi. Prin comparație însă, concurența oferă soluții de compatbilitate cu aceste stații. Hyundai-Kia au un convertor DC-DC pentru cazurile în care mașinile se încarcă la stații mai vechi, de 400V. Iar platforma PPE utilizată pentru nouile modele Porsche Macan și Audi Q6 e-tron dispun de o inovație care permite “împărțirea” bateriei de 800V în două baterii de 400V, astfel că încărcarea funcționează și la stațiile de 400V mai vechi.
Însă Mercedes nu are un astfel de convertor instalat pe mașină, cel puțin nu în țările unde există deja o rețea de stații DC de 800V bine dezvoltată. De aceea, noul Mercedes CLA nu se va putea încărca la stațiile vechi de 400V care au în mod uzual o capacitate de încărcare de maximum 50 kW. Acest lucru este precizat și de Mercedes în configuratorul mașinii la rubrica încărcare: “Încărcare la 800V.” Vedeți în fotografia alăturată care este o cpatură de ecran din configuratorul mașinii. De altfel, în navigația de pe mașină care funcționează acum cu Google Maps și care are și funcție de route planner cu afișarea stațiilor de încărcare apar active doar stațiile de 800V.
Totuși, mașina este echipată cu un convertor DC-DC dar acesta servește doar pentru convertirea de la 800V la 12V pentru consumatorii de la bord cum sunt farurile, încălzirea scaunelor sau sistemul multimedia.
În schimb, încărcarea la un wallbox acasă sau la prize AC publice de până la 22 kW nu este afectată.
România are în prezent doar circa 5000 puncte de încărcare iar unele dintre ele, cum sunt stațiile vechi de 50 kW din unele rețele, cu tehnologie de 400V nu sunt compatibile cu noul Mercedes CLA.