Cea de-a cincea generație Opel Corsa nu diferă radical modelul precedent, dar este amplu revizuită și propune numeroase sisteme noi de asistență și confort.
Designerii Opel au oferit noului model Corsa un aspect dinamic care să corespundă cu filosofia de design a mărcii, prin introducerea de forme sculpturale cursive şi detalii precise. Corsa este echipată cu tot ceea ce este necesar pentru a asigura continuarea succesului de 32 de ani într-un segment de piaţă extrem de competitiv. A cincea generaţie a bestsellerului Opel va avea premiera mondială în cadrul „Mondial de l’Automobile 2014“ din Paris (4–19 octombrie), urmând să iasă de pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania, şi Eisenach, Germania, înainte de sfârşitul anului.
Opel Astra GTC, cu noul 1.6 CDTI
De-a lungul a patru generaţii ce au acoperit o perioadă de 32 de ani în Europa au fost vândute aproximativ 12 milioane de autovehicule Corsa, inclusiv 2,8 milioane din modelul curent, generaţia a patra. Cu vânzări anuale medii de 370.000 de unităţi, Corsa este unul dintre cele rezistente modele din segmentul său, cheia succesului fiind dată de eficienţa remarcabilă în gestionarea spaţiului. Cu o lungime compactă de 4 metri, modelul Opel oferă un spaţiu suficient pentru până la cinci persoane – atât în versiunea de familie, cea cu cinci uşi, precum şi în cea dinamică, sportivă cu trei uşi.
Noua generaţie Corsa duce mai departe această reţetă de succes, fiind în acelaşi timp diferită. Designul său exterior este mai proaspăt şi mai sofisticat, cu mai multă personalitate. Fața e caracterizată de o proeminentă grilă trapezoidală coborâtă, inspirată de la citadinul Adam, precum și de luminile diurne cu tehnologie LED. Lateralele sculptate ale caroseriei încearcă să aducă un plus de dinamism și, prin contururile ușilor similare generației precedente, consfințesc faptul că noua Corsa este de fapt o evoluție, nu o revoluție. În ceea ce priveşte partea din spate, noutățile se concentrează în zona stopurilor.
Defecțiuni frecvente la Opel Astra. Raport DEKRA
În schimb, trenul de rulare nu a preluat absolut nicio componentă de la modelul actual Corsa. Stabilitatea la deplasarea în linie dreaptă şi în viraje este îmbunătăţită datorită unui centru de greutate mai coborât cu 5 mm, unui subcadru mai rigid și unei noi geometrii a suspensiei, inclusiv unei articulaţii frontale noi. Comportamentul la rulare, reacţiile sistemului de direcţie şi caracteristicile dinamice au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare oferă Corsei de generaţia a cincea o filtrare îmbunătăţită a denivelărilor.
Grație noii geometrii şi calibrării software-ului, sistem de servodirecţie este îmbunătăţit, asigurând un răspuns mai precis şi sporind atât plăcerea de a conduce, cât şi confortul. Toate modelele Corsa dispun de o nouă dotare standard care permite reducerea efortului la efectuarea manevrelor de direcţie la viteze reduse, modul City, uşor de activat prin simpla apăsare a unui buton.
Elementul principal de sub capota celei de-a cincea generații Corsa este reprezentat de noul turbo 1.0 Ecotec cu injecţie directă şi trei cilindri, parte a ofensivei majore a mărcii în materie de sisteme de propulsie. Acest motor modern, de mici dimensiuni este singurul propulsor de un litru și cu trei cilindri produs în serie care dispune de un arbore de echilibrare ce îi permite să mențină la un nivel scăzut zgomotul și vibraţiile. Motorul turbo compact 1.0 Ecotec cu injecţie directă, fabricat integral din aluminiu, care îndeplineşte deja cerinţele standardului de emisii Euro 6, este disponibil în două variante de putere, de 66 kW/90 CP sau 85 kW/115 CP. Ambele promit un timp de reacţie excelent şi un cuplu puternic în gama de turaţii reduse, generând 170 Nm de la doar 1800 rpm. Noul motor Opel cu trei cilindri şi cilindree mică este prevăzut cu tehnologia stop/start în dotarea standard.
Opel Adam Rocks, pregătit de drumeții
Noua gamă de sisteme de propulsie pe benzină a modelului Corsa este extinsă prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 l, ce dezvoltă o putere de 74 kW/100 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm, precum şi a unităţilor îmbunătăţite cu aspiraţie naturală, de 1,2 şi 1,4 l, care respectă cerinţele standardului de emisii Euro 6. În plus, motoarele 1.3 CDTI de 55 kW/75 CP şi 70 kW/95 CP semnificativ revizuite, mai rafinate şi care respectă acum standardul de emisii Euro 6 lărgesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel. La lansare, cea mai economică versiune Corsa – cu o putere de 70 kW/95 CP, o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză şi sistem stop/start – are un nivel al emisiilor de CO2 de doar 89 g/km. Alte variante cu nivel redus al emisiilor vor fi lansate cel mai curând în primăvara anului următor.
La interior, remarcăm noul sistem multimedia IntelliLink, cu ecran tactil color de 7 inchi. Acesta oferă bune oportunităţi de conectivitate, este compatibil cu dispozitivele cu iOS şi Android şi poate fi acţionat prin comandă vocală.
Noua Corsa lansează o gamă de sisteme de asistenţă pentru şofer, precum farurile bixenon cu lumină la virare, monitorizarea unghiului mort şi camera video frontală Opel Eye cu sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de rulare, asistentul pentru fază lungă, funcţia de indicare a distanţei de urmărire şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală.
Comentarii închise.