Volkswagen a prezentat cel mai puternic model al gamei GT. Noul Golf GTI Clubsport mizează nu doar pe cei 300 CP, ci și pe o altfel de dinamică.
După prezentarea modelelor GTI, GTD și GTE a venit rândul vârfului de gamă, Golf GTI Clubsport. Hothatch-ul celei de-a opta generații Golf, vine cu mai multă putere, performanțe mai bune, dinamică integrată și creează deja o tradiție a modelelor Clubsport.
Volkswagen Golf GTI Clubsport se remarcă imediat prin spoilerul față care pare deschis în partea inferioară, dar și prin grila tip fagure, caracteristică modelelor GTI. Spatele vine cu un eleron cu element de susținere central, modelul fiind caracteristic doar versiunilor Clubsport, dar și cu un nou difuzor de aer. Aceste elemenete, plus reducerea gărzii la sol cu 10 mm garantează, spune Volkswagen, o aerodinamică mai bună, dar și o apăsare mai accentuată pe asfalt. Hothatch-ul german vine cu jante de 18 inch în echiparea standard.
Motorul este același 2 litri turbo de pe GTI, unde livrează 245 CP, dar în cazul lui Golf GTI Clubsport puterea este de 300 CP, iar cuplul maxim ajunge la 400 Nm. Acest pachet este completat de cutia de viteze DSG cu 7 trepte, singura disponibilă.
Inginerii germani au inclus și un nou Vehicle Dynamics Manager. Încă de la Golf GTI acesta integrează diferențialul electronic XDS și controlează suspensiile adaptive (opțional). La Clubsport, Vehicle Dynamics Manager include diferențialul blocant electromecanic (standard) pentru prima dată în rețeaua sa. De altfel, Volkswagen a vrut să includă în acest sistem de management tot ceea de ține de sistemele dinamice ale mașinii și spune că acest lucru contribuie foarte mult la dinamica superioară și comportamentul neutru al mașinii. Mai mult, pentru GTI Clubsport a fost creat un profil special de rulare, Nurburgring, cu setări adaptate special caracteristicilor circuitului german.
Interiorul a fost îmbunătățit cu scaune sport ArtVelours, care oferă o mai bună susținere laterală, volan sport cu padele pentru schimbarea treptelor și pedalier din aluminiu.
Volkswagen nu a publicat deocamdată și cifrele noului hothatch, dar dacă GTI afișează 6,2 secunde până la 100 km/h, GTI Clubsport ar trebui să vină cu puțin peste 5 secunde pentru aceeași performanță.
Primul GTI Clubsport a fost lansat în 2016, atunci când Volkswagen GTI sărbătoarea aniversarea de 40 de ani. Acest model avea atunci 265 CP și putea ajunge pentru scurte perioade la 290 CP cu ajutorul unei funcții boost. În același an debuta versiunea GTI Clubsport S, cu o putere maximă de 310 CP, acest model fiind și cel care a stabilit la acea vreme recordul pe Nurburgring pentru un hothatch de serie, cu tracțiune față (07:49:21)