Volvo XC90 trece la o nouă generație, iar diferențele față de precedentul model sunt ca de la cer la pământ.
Volvo XC90 era, de mai mulți ani, „elefantul“ din mijlocul gamei Volvo. Prima generație a fost lansată în 2002, iar de atunci, a trecut prin mai multe restilizări, toate însă cu efecte minore asupra vânzărilor. În acești 12 ani, competitorii săi direcți au avut mai multe generații, numai modelul scandinav a rămas cu vechea platformă pe care o împărțea cu primul S80.
Acum, totul a fost refăcut de la zero, chiar și platforma tehnică. Aceasta este una dintre cele mai flexibile din lume, după cum se laudă creatorii lui Volvo XC90. Odată cu noul SUV de mari dimensiuni este introdusă în gamă și o altă grilă față, și luminile de întâlnire sub forma literei T, denumite „ciocanul lui Thor“.
Legătura dintre XC90 și mitologia scandinavă
Volvo XC90 va fi oferit în cinci versiuni, două diesel, două pe benzină și una hibridă. Cel mai mic motor din gamă, dieselul de 2,0 l, va livra 190 CP, în timp ce hibridul va fi cel mai puternic, ajungând la 400 CP. XC90 TwinEngine, după cum este denumită versiunea cu propulsie hibridă, combină un propulsor pe benzină de 2,0 l și unul electric. Cel pe benzină transmite puterea către puntea față, iar cel electric către cea posterioară. Împreună, cele două motoare vor furniza 405 CP și 640 Nm. SUV-ul va putea parcurge până la 40 km cu ajutorul bateriilor.
Interiorul lui Volvo XC90
Suedezii spun că interiorul lui Volvo XC90 este cel mai luxos construit de ei vreodată. Din imaginile prezentate, tindem să le dăm dreptate. Consola centrală a fost complet schimbată, toate comenzile fiind mai nou reunite pe un ecran tactil de mari dimensiuni. Există și câteva butoane clasice, pentru controlul climatizării, iar schimbătorul de viteze este realizat din cristal de Orrefors.
Sistemul audio a fost realizat de către compania britanică Bowers&Wilkins și include un subwoofer cu răcire pe aer, o inovație în domeniul auto, și 19 difuzoare. La bordul lui XC90 pot urca până la șapte pasageri, rândul trei de scaune fiind suficient de spațios chiar și pentru adulți, cu condiția să aibă o înălțime mai mică de 1,7 m.
Sistemele de siguranță, în premieră
Volvo XC90 vrea să fie cel mai sigur SUV de pe piață și are un întreg arsenal pentru asta. În primul rând, există Pedestrian Detection, inclus în pachetul City Safety, care acum detectează și noaptea pietoni și frânează automat. În plus, e disponibil așa-numitul Road Edge and Barrier Detection with Steer Assist (REBDSA), care detectează devieri periculoase de la traiectorie și acționează direcția astfel încât să fie evitat pericolul.
Ca dotare opțională va fi oferit și un pachet de protecție în caz de părăsire accidentală a carosabilului și pentru frânarea automată în intersecție. Prima funcție blochează centurile de siguranță ale pasagerilor, iar cea de-a doua frânează în intersecție dacă șoferul nu acordă prioritate unui vehicul ce se apropie.
Volvo XC90 va putea fi văzut „pe viu“ la Salonul auto de la Paris, iar producția va începe în prima lună a anului 2015. Deocamdată se cunosc prețurile pentru T6 AWD în SUA (48.900 de dolari, 37.000 de euro) și pentru exemplarele T6 AWD First Edition (69.500 de dolari, 52.700 de euro). Versiunile First Edition vor fi în număr de 1927 și se vor putea comanda exclusiv online de către cei care nu au răbdare pentru a așptepta livrarea primelor comenzi, în mai 2015. Cei care comandă First Edition vor avea de ales între motorizările pe benzină T5 sau T6 și vor primi mașini în culoare Negru Onix, cu jante de aliaj de 21 inchi și piele Nappa la interior, ca să numim doar o parte din dotări.