La patru ani de la lansarea celei de-a patra generații A8, constructorul german a prezentat Audi A8 facelift, cu o serie de schimbări estetice și la nivel de tehnologie.
Berlina de lux a celor de la Audi a primit parte frontală mai modernă și mai complexă, cu farurile modificate și grilă cu elementele orientate acum pe verticală, în locul celor simple, orizontale, de până acum. În plus, prizele de aer de la extremitățile spoilerului sunt acum dispuse tot pe verticală și subliniate de contur cromat, astfel încât întreaga parte frontală pare mai “plină” fără ca dimensiunile grilei să fi fost modificate. Clienții pot opta pentru pachetul de crom pentru exterior și, pentru prima dată pe A8 este oferită și versiunea S-Line.
Audi A8 facelift are lungimea de 5,19 metri, lățime de 1,95 metri, înălțime de 1,47 metri și ampatament de 3 metri.
Farurile au propria lor poveste: sunt Digital Matrix LED, în serie, cu tehnologie DMD (digital micromirror device). Adică fiecare far are aproximativ 1,3 milioane de micro oglinzi, care împart fluxul principal în mici pixeli, acest aspect ajutând la controlul și direcționarea razelor cu foarte mare precizie.
În spate găsim stopuri cu structura internă modificată, în condițiile în care au acum, în echiparea standard, tehnologia digital OLED, care permite o mai mare variație a semnăturii luminoase. De altfel, atunci când comanzi mașina, poți alege între două semnături luminoase, chiar 3 în cazul modelului S8. În toate cazurile, doar la selectarea modului Dynamic, semnătura luminoasă devine mai lată. În plus, luminile spate au o funcție specială de proximitate la staționare: se aprind atunci când o mașină se apropie la mai puțin de 2 metri.
Interiorul nu a primit mari modificări, dar sunt inserții și tapițerii noi, plus un nou volan. De asemenea, a fost introdus asistentul virtual care răspunde la formula “Hey, Audi”. Cea mai mare schimbare se referă la monitoarele HD de 10.1 inchi pentru pasagerii din spate, pe care poate rula conținut multimedia de pe dispozitivele mobile și care pot reda conținutul video al principalelor platforme de streaming.
Sistemul audio Bang & Olufsen generează sunet 3D pentru pasagerii din spate și asigură ambianța premium cu cele 23 de difuzoare controlate de amplificatorul de 1.920 de wați.
Gama de motorizări
Audi A8 facelift nu a renunțat la singurul diesel din ofertă, disponibil pe modelul A8 50 TDI quattro (286 CP, 600 Nm). Motorizările pe benzină încep de la V6-ele de 3 litri TFSI, cu 340 CP (A8 55 TFSI quattro), care permite accelerația 0 – 100 km/h în 5,6 secunde (5,7 secunde pentru versiunea cu ampatament lung, A8 L). O versiunea de 286 CP a acestui motor este disponibilă doar pe piața din China.
Urmează modelul A8 60 TSFI quattro, cu un V8 de 4 litri, turbo, care produce 460 CP și 660 Nm și asigură sprintul 0 – 100 km/h în 4,4 secunde, atât pentru A8, cât și pentru A8 L. Cel mai sportiv model este S8, echipat cu același V8 de 4 litri, biturbo, care produce 571 CP și 800 Nm. Puterea și performanțele au rămas neschimbate: 0 – 100 km/h în 3,8 secunde și 250 km/h.
Tehnologia suspensiei
Standard, Audi A8 facelift este echipat cu suspensia pneumatică și amortizare controlată electronic, iar direcția progresivă este tot standard. Opțional se oferă însă suspensie activă predictivă, adică poziția șasiului este controlată în funcție de necesități. În modul Dynamic mașina este mai stabilă, ruliul redus și se minimizează plonjarea la frânările puternice, iar în Comfort+ confortul este maxim. Sistemul utilizează camera frontală pentru a adapta reacțiile suspensiei în funcție de starea suprafeței de rulare. Mai mult, tot în acest mod, Comfort+, atunci când mașina intră în viraj, este ridicată partea din exteriorul curbei, concomitent cu lăsarea celeilalte părți, cu până la 3 grade. Astfel, la viteze între 80 și 130 km/h și accelerații laterale de până la 0,4G, inerția este abia sesizabilă, spune constructorul german. Pentru a facilita urcarea și coborârea din mașină, suspensiile pneumatice coboară mașina cu până la 50 mm. Tot opțional se oferă direcție integrală dinamică, echipament standard pentru modelul S8.